peace2 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Lurer på om noen kunne poste ferdiglaga php script som loggfører trafikken på websiden min? .. (skriver hendelser til en .txt fil/.html fil feks) -Det holder med at scriptet viser oversikt av hvilke IP-er som har vært på besøk ,men jo mer info den viser,jo bedre er det, Eks: tidspunkt, total besøkere osv... Endret 7. juni 2006 av xox Lenke til kommentar
Peter Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) <?php if($fp = @fopen('log.txt', 'a')) { fwrite($fp, strftime('%d.%m.%Y - %H:%M:%S').' - '.$_SERVER['REMOTE_ADDR']); fclose($fp); } ?> Endret 7. juni 2006 av Nazgul Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) <?php // Skriv til fil $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $tidspunkt = date(d . "." . m . "." . Y . " - " . H .":" . i . ":" . s); $filref = fopen('logg.txt','a'); fwrite($filref, $ip . "***---***" . $tidspunkt . "\n"); fclose($filref); // Les fra fil $fil = file('logg.txt'); foreach($fil as $element) { $neste = explode("***---***", $element); echo $neste[0] . ': ' . $neste[1] . '<br />'; } ?> Ikke testet, men burde funke tror jeg. Dette er veldig enkelt lagd da, en refresh på siden er nok til at telleren øker. du kan jo f.eks. legge til at den delen som skriver til fil ikke utføres hvis ikke en session/cookie er satt. eller du kan sjekke om brukerens ip allerede finnes i fila Endret 7. juni 2006 av hockey500 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Nazgul takk! dette fungerte enkelt og bra! hockey500 fikk opp meldingen "Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in c:\..." men det er kanskje fordi jeg bruker testing server? skal prøve å lasteopp fila til hosten min og prøve igjen.. Endret 8. juni 2006 av xox Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Er det mulig å logg samme IP kun max 1 gang per dag? Endret 8. juni 2006 av xox Lenke til kommentar
Peter Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Ja, men det vil kreve en del mer kode. Vi er egentlig her for å hjelpe deg på vei, ikke for å lage alt for deg. Dessuten begynner dette snart å bli databasemateriale. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 ok ,, det går bra.. skal prøve å løse det selv takk for hjelpa Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Nazgultakk! dette fungerte enkelt og bra! hockey500 fikk opp meldingen "Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in c:\..." men det er kanskje fordi jeg bruker testing server? skal prøve å lasteopp fila til hosten min og prøve igjen.. 6264595[/snapback] jeg testet nå koden min lokalt, og den funker helt som den skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå