Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Faglærer får vite om munntlig eksamen før elev?

Anbefalte innlegg

Er det slik at faglærere på VGS får vite om hvor mange elever fra sin klasse som kommer opp i munntlig eksamen, FØR elevene selv får vite det?

Det var vertfall slik i fjor med meg i 2FY. En uke før munntlig eksamen så holdt faglærer på å underviste timene helt ut, noe som var uvanlig på slutten av et skoleår etter at hele pensum var gjennomgått. En uke etter på så ble 5 stk, inkludert meg, trekt ut i munntlig eksamen i 2FY. Da viste læreren meg et ark han hadde fått en uke i forveien, der det stod noe sånt som "5 elever i ditt fag 2FY har blitt trekt ut til munntlig eksamen". Det var derfor han holdt oss igjen så lenge de siste timene.

Er det slik det fungerer i hvert fag? At faglærer får vite om slikt på forhånd? I så fall så kan en jo på en måte finne ut hvilke fag som er sannsynlige å komme opp i, alt etter undervisning uken før å dømme ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå tenkte jeg på litt mer enn bare 10 minutter før da, mer noe sånt som en uke før.

Etter skolen i dag så har jeg fått bekreftet at faglærerene vet hvor mange som kommer opp i deres dag. Så da gjelder det bare å se etter signaler ;)

Endret av Unreal
Lenke til kommentar

Noen lærere liker selvsagt å påstå slikt uten grunnlag, og slenger "opplysninger" i hytt og pine, men de får faktisk vite det i god tid på forhånd. Noen venner av meg i allmennfag VKII fikk "uoffisielt" vite fra sin fransklærer at noen var trekt ut til munntlig eksamen. Noen navn har de dog ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...