nexus329 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Har den oppfattningen at det ikkje er mulig å holde ein pc med windows like rask som rett etter formattering, viss den blir brukt av en hel familie. Kan noen som har peiling bekrefte / avkrefte dette med Utfyllt svar plz... (familiekrangel) Lenke til kommentar
quizzer Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Emnetittelen din er vel ikke helt lovlig :o Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Pcen vil jo blir treigere med tiden etter hva som blir lagt inn på den og sånt... En fin måte å holde den så og si i samme stand er å kjøpe diskfragmentering en gang i mellom og bruke programmer som CCleaner. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hvis du setter i sånne "hardisker" som kjører fra PCI kort med RAM brikker satt på korta skal du klare det. Eventuelt kjører raptor oppsett på 15k, ellers NEI. Hvorfor? Tja, XP screenen er der når XP loader. Flere brukere = Mer og loade = lengre oppstartstid. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Emnetittelen din er vel ikke helt lovlig :o 6263822[/snapback] Er derfor Rapporter-knappen står der. I ein fersk installasjon av XP er det minimalt med programmer og prosesser som kjører, etter eit par veker har du og alle andre i familien installert ørten programmer som ligger og gjer at alt går treigare. Spesielt ungar i 12-14 års alderen som er glad i MSN og smileys kan på inn utruleg masse dritt på ein PC. Å renske opp med Ad-Aware og liknande programmer, avinstallere\slette unødvendige programmer, kjøre defragmentering og fjerne unødvendige programmer frå oppstart vil hjelpe. Men eg har merka meg at det er meir som spelar inn etterkvart. Uansett kor mykje eg fjernar og slettar så er det alltid raskare rett etter ein formatering. Hadde ein tråd med samme problemstilling for ei stund sidan der eg fekk nokre tips. Endret 7. juni 2006 av zeph Lenke til kommentar
nexus329 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Fekk og hørra atte viss du har piratkopi av windows så vil dette ittekvert ødelegga windowset å du må installere på ny .. Er 99 % sikker på at dette ikkje stemmer, en bekreftelse hadde letta på trykket... åsså må eg og legge til : viss du kun går inn på de rette tinga og ikkje trykker på reklame og har virusprogram , vil pcen da funke bra uansett til den når sin slutt .. ? Takk føreløpigt for raske svar Endret 7. juni 2006 av nexus329 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Ein piratkopi blir så visst ikkje ødelagt, men du vil ikkje kunne få kritiske sikkerhetsoppdateringar. Heilt trygg for virus og spyware er du vel aldri, men ein erfaren brukar skal ikkje ha noko problem med å halde PCen clean. Om den vil klare seg frå A til Å utan formatering er slettes ikkje umogleg. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Windows vil ikke være like raske hele tiden. Etterhvert som tiden går så blir det samle seg endel i Windows som gjør den treigere. Så klart, det kommer an på hva du gjør på maskina di. Selv har jeg hatt maskina mi i 3 månder med Windows 2000 installasjonen på. Jeg har ikke opplevd at den her har blitt treigere iallefall. Men som sagt. Det kommer an på hva du gjør med maskina. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 XP fra okt-2004 går som ny. Normal kjennskap til Windows er dessverre ikke nok til å holde en installasjon stabil. En skal ha prøvet og feilet og eksperimentert mye før en får det til. Så sånn sett er vel svaret at ja, over tid vil ting gå tregere. Med forbehold altså. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 XP fra okt-2004 går som ny.Normal kjennskap til Windows er dessverre ikke nok til å holde en installasjon stabil. En skal ha prøvet og feilet og eksperimentert mye før en får det til. Så sånn sett er vel svaret at ja, over tid vil ting gå tregere. Med forbehold altså. 6272948[/snapback] Kva tiltak har du gjort for å halde den så rask då? Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Det går jo også ann å skru av programmer som du ikke vil bli lastet når du starter opp maskinen. jeg pleier bare å starte opp med 2 orgrammer + Windows filer.. Sikkert svart på dette før men msconfig bør du bruke til å slå av programmer som du ikek vil at skal starte opp. Endret 25. september 2010 av Sjuki Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå