Gå til innhold

Xbox som Media pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se sticky, trur det stod om modding av Xbox der.

Du må lodde fast, eller så er det vell noe solder-less løsninger rundt omkring. Du kan også kjøpe ferdig-modda Xbox, eller sende Xboxen din inn til modding hos f.eks. modnet.no

Lenke til kommentar
Men hvis jeg kjøpet en Xbox uten chip og setter den opp som Mediacenter, vil jeg da ikke få spilt av .avi-filer som ligger på en annen maskin?

6266241[/snapback]

Du kan ikke sette opp en orginal xbox som mediacenter. Den kan bare brukes til å spille originale xbox-spill.

Modchip gjør at xboxen også blir i stand til å kjøre annet programvare enn det ofisielle, f eks XBOX media center som vi her snakker om. Så for å kunne kjøre dette programmet må xboxen være moddet.

Forresten, når jeg snakket om xbox mener jeg den gamle vanlige typen - ikke xbox 360. En xbox 360 kan spille av mediafiler over nettverk fra PC dersom dette er riktig satt opp.

Lenke til kommentar
Men hvis jeg kjøpet en Xbox uten chip og setter den opp som Mediacenter, vil jeg da ikke få spilt av .avi-filer som ligger på en annen maskin?

6266241[/snapback]

Du kan ikke sette opp en orginal xbox som mediacenter. Den kan bare brukes til å spille originale xbox-spill.

Modchip gjør at xboxen også blir i stand til å kjøre annet programvare enn det ofisielle, f eks XBOX media center som vi her snakker om. Så for å kunne kjøre dette programmet må xboxen være moddet.

Forresten, når jeg snakket om xbox mener jeg den gamle vanlige typen - ikke xbox 360. En xbox 360 kan spille av mediafiler over nettverk fra PC dersom dette er riktig satt opp.

6266514[/snapback]

Er den gamle jeg også mener. :)

Er det samme hvilken chip jeg bruker?

Lenke til kommentar
anbefaler å ikke kjøpe solderless da disse ikke sitter helt bra og chippen kan miste kontakt hvis du tar med deg xboxen til en kompis i en rimipose

snakker du av erfaring?

6266248[/snapback]

yess,, de pogo tilkoblingene er ikke helt god, samt trykket som holder chippen nede er en skrue som er festet på den ene siden så chippen sitter ikke så fast som den burde.

Bruker du ikke live kan du få en som er litt kyndig til å flashe romen på xboxen. da slipper du å installere modchip, merk at du aldri kan spille på live igjen hvis du flasher onboard bios

Endret av texaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...