Gå til innhold

Warning ! "blakke" geeks og nerder på mandag !

Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det nasjonal streiketid eller? Det er mange som kan streike, men bankene? Kva med dei som ikkje får tatt ut pengar? Skal dei sulte fordi bankansatte skal få høgare lønn?

Om denne streiken blir iverksatt kan eg umogleg sjå for meg at den blir spesielt langvarig. Folk får ikkje lønn, feriepengar, ville blitt kaos. Blir nok meir enn nerdane som får problemer ja, eldre som ikkje får med seg at det er streik for eksempel.l

Lenke til kommentar

De prater om at det garantert blir tvungen lønnsnemd på radio idag, hvis bankene streiker. Hele Norge vil stoppe opp, og det går bare ikke an.

Kanal24 er aktiv hele tiden, de er ikke under NRK.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
De prater om at det garantert blir tvungen lønnsnemd på radio idag, hvis bankene streiker. Hele Norge vil stoppe opp, og det går bare ikke an.

Kanal24 er aktiv hele tiden, de er ikke under NRK.

6263618[/snapback]

Blir neppe langvarig streik, nei.... :!:

Lenke til kommentar
Er det nasjonal streiketid eller? Det er mange som kan streike, men bankene? Kva med dei som ikkje får tatt ut pengar? Skal dei sulte fordi bankansatte skal få høgare lønn?

Om denne streiken blir iverksatt kan eg umogleg sjå for meg at den blir spesielt langvarig. Folk får ikkje lønn, feriepengar, ville blitt kaos. Blir nok meir enn nerdane som får problemer ja, eldre som ikkje får med seg at det er streik for eksempel.l

6263600[/snapback]

om de gjør så feriepenger og skattepenger blir bortglemt, så klikker jeg i vinkel på første å beste streikern/akademikern jeg treffer på! :mad::p

Lenke til kommentar
om de gjør så feriepenger og skattepenger blir bortglemt, så klikker jeg i vinkel på første å beste streikern/akademikern jeg treffer på!  :mad:  :p

6263673[/snapback]

I bedriften vår fikk vi i dag beskjed om at utbetaling av feriepenger var fremskyndet fra 15. juni til fredag 9. juni :dribble:

Lenke til kommentar
om de gjør så feriepenger og skattepenger blir bortglemt, så klikker jeg i vinkel på første å beste streikern/akademikern jeg treffer på!  :mad:  :p

6263673[/snapback]

Her tramper du i klaveret. Akademikerne er helt uskyldig. Der en en helt annen streik har har ingenting med bank/finans å gjøre. Det er bare et fåtall bankansatte som er i streik (for noen mindre banker). De øvrige er utestengt fra sin arbeidsplass av arbeidsgiveren med det resultat at minibanker, nettbanker og butikkterminaler er ute av drift. Stridsspørsmåler er banalt: Arbeidsgiver ønsker å kunne stryke/endre all pensjon/personalforsikring uten forhandlinger/samråd med de ansattes representanter (fagforeninger).

Forøvrigt. Ingen feriepenger/skattepenger blir bortglemt. Hvis de ikke er på konto før lockout vil de være der straks etterpå. De forsvinner ikke ut i det store intet.

Lenke til kommentar
Hvis det stopper opp, kan vi fortsatt kjøpe snickers fra Esso med visa ?

Er vel ingen i banken som gjør noe arbeid for det vel ?

6266658[/snapback]

Nei, alle betalinger blir stoppet for sikkerhetshensyn leste jeg for en stund tilbake..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...