Gå til innhold

XP 64-bits til socket 939?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en AMD 64 3500+ prossessor. Skal kjøpe meg nytt OS og lurer på om jeg skal kjøpe 32- eller 64-bits? Hva er forskjellen og funker det i det hele tatt på prossessoren min? Er opptatt av hastigheten på PCen så hvis det blir forbedredt går jeg for 64-bits! Takker for alle svar! :thumbs:

Mvh Anders :thumbs:

Endret av AndersdD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Ja siden du har en AM64-cpu, så da bør du gå for 64bits Windows for å få utnytthet hele kraften i den. Du vil merke bedre ytelse. Selv 32bits programvare vil gå raskere, fordi kjernen og DLL-filene er 64bit. Det har vært driverproblem tidligere, men disse er så godt som borte nå. Jeg vil anbefale XP 64bit.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Hei!

Ja siden du har en AM64-cpu, så da bør du gå for 64bits Windows for å få utnytthet hele kraften i den. Du vil merke bedre ytelse. Selv 32bits programvare vil gå raskere, fordi kjernen og DLL-filene er 64bit. Det har vært driverproblem tidligere, men disse er så godt som borte nå. Jeg vil anbefale XP 64bit.

Hilsen,

efikkan.

6263806[/snapback]

Takk efikken! FÅr alltid kloke svar av deg :p:D Men når jeg skal laste ned nye drivere til BIOSen og skjermkortet. Er dette et problem med 64-bits? Skjønte ikke helt hva du mente i posten din.

Anders

Lenke til kommentar
Jeg på min side ser ikke vitsen. Det finnes fortsatt en del bugs og problemer du vil støtte på med x64. Du vil nok oppleve en ren ytelsesøkning om xp og driverne er 64, men jeg synes det er mer en hurtiglaga attpåklatt av xp fram til Vista kommer.

6264000[/snapback]

Hva slags bugs da? Er det sånne som får hele systemet til å kræsje? Er forvirret :ermm:

Edit: Er denne pakken et helt oprativsystem eller bare en oppgradering? https://prisguiden.no/product.php?productId=21448? Må jeg kjøpe et 32-bits oprativsystem først før jeg kan innstallere oppgraderingen?

Anders

Endret av AndersdD
Lenke til kommentar
Jeg på min side ser ikke vitsen. Det finnes fortsatt en del bugs og problemer du vil støtte på med x64. Du vil nok oppleve en ren ytelsesøkning om xp og driverne er 64, men jeg synes det er mer en hurtiglaga attpåklatt av xp fram til Vista kommer.

6264000[/snapback]

:yes:

Min erfaring:

Postivit: Absolutt ingenting. Merket ingen ytelseforskjeller, men målte heller ikke.

Negativt: Masse problemer med drivere og programmer som ikke vil fungere skikkelig.

Testet:

AMD XP 64 3000+ S939

Windows XP x64

Lenke til kommentar

Det kan være litt vanskelig å kvantifisere stabilitet mellom to versjoner av XP, men i min opplevelse har XP x64 vært bedre (dvs. mer stabilt, færre "wtf?" øyeblikk generelt). Jeg har ikke noen enheter det ikke finnes 64-bits drivere til, og det eneste programmet jeg kan huske å ha hatt problemer med er daemon tools (er oppdatert og funker nå). Ellers sliter du litt med eldre spill som bruker starforce, siden starforceimplementasjonen i disse ikke støtter XP x64.

Ryktene jeg har hørt sier også at Server 2003 SP1 (som XP x64 er basert på) er mye kjappere på nettverk, men det er ikke noe jeg selv har fått testet. Det sies også at minnehåndteringen er bedre, men igjen, det er ikke noe jeg har innsikt i.

Lenke til kommentar
Det kan være litt vanskelig å kvantifisere stabilitet mellom to versjoner av XP, men i min opplevelse har XP x64 vært bedre (dvs. mer stabilt, færre "wtf?" øyeblikk generelt). Jeg har ikke noen enheter det ikke finnes 64-bits drivere til, og det eneste programmet jeg kan huske å ha hatt problemer med er daemon tools (er oppdatert og funker nå). Ellers sliter du litt med eldre spill som bruker starforce, siden starforceimplementasjonen i disse ikke støtter XP x64.

Ryktene jeg har hørt sier også at Server 2003 SP1 (som XP x64 er basert på) er mye kjappere på nettverk, men det er ikke noe jeg selv har fått testet. Det sies også at minnehåndteringen er bedre, men igjen, det er ikke noe jeg har innsikt i.

6276406[/snapback]

Takk dravisher! Jeg går for 64-bits utgaven av XP! Takker for alle svar! Stor hjelp! :D

Anders :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...