Gå til innhold

NTLDR Is Missing etter at jeg satte in ny hardware

Anbefalte innlegg

Hei!

kjøpte meg idag en minnekortleser. Og etter det kan ikke en 80gb hard disken min starte opp, får bare NTLDR is missing. Hvis jeg trekker ut strømmen og bruker min vanlige 200gb hd, starter den greit? hvordan kan jeg gjøre dette? fikse det?

mvh even.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ikke ut til at boot i BIOS er et problem, da NT Boot loader får initialisert og forsøker å finne NTLDR. Dette er et kjent problem dersom man installerer en ny harddisk som kommer "før" eksisterende. (At f.eks. gammel disk har stått som pri.slave og den nye blir pri.master).. Dersom eksisterende harddisk har "posisjon" 0 og blir byttet slik at den får "posisjon 1", klarer ikke windows å boote, selv "Oppstartsmenyen" for 2000/XP loades. Veldig dårlig løsning av MS, synes jeg - at den ikke engang sjekker disken som bootes for mulige windowsinstallasjoner *roll*

Da den funker dersom du plugger ut strømmen, tyder det på at pos.0 er oppgitt i boot.ini, men at 200GBdisken din har tatt over denne.

Dersom du har en windows 2000/XP-CD liggende:

Velg repair/repair console (eller noe slikt), logg deg inn på din installasjon og når du er i konsollen skriver du: fixboot

Dette vil skrive om \boot.ini-fila slik at den oppdaterer hvilken disk som inneholder windowsinstallasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...