Gå til innhold

Intel Pro/Wireless 2200BG i Ubuntu 6.06


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg la inn Breezy på maskinen min var ipw2200 støttet ut av boksen. Jeg er ikke sikker på hvilken driver Dapper bruker(fra kjernen eller fra sourceforgeprosjektet), men prøv å laste ned firmware 2.4 fra ipw2200.sf.net og pakk dem ut i /lib/firmware, så last modulen med:

sudo modprobe ipw2200.

 

Mener at det skal være støttet ut av boksen uten å laste ned firmware...

Lenke til kommentar

 

 

Hei!

Har hatt samme problem, kanskje denne hjelper:
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=586712&st=20


Etter hva jeg kan se så har ikke han det samme problemet. Intel 2200BG finnes det Linux-drivere til og man slipper ndiswrapper.

royboy: sikker på at det ikke fungere? Har nettopp bytta til Ubuntu og jeg har det samme trådløse nettverkskortet som deg og det fungerte med en gang uten å gjøre noe som helst.

EDIT:Leif Endret av Quote
Lenke til kommentar

Hm...Litt usikker på hva som er galt.

 

Men det med at du er innom flere nett tror jeg skal gå greit. Når du er inne på "Network settings" (der du er nå), så står det øverst "Location" og der kan du lage forskjellige profiler for forskjellige nettverk.

 

Ellers så kan du se på denne. Den finnes i pakkesystemet hvis du søker på "network-manager-gnome".

 

EDIT: Har du kryptering? Hvis du har det så er det mulig du må skrive inn nøkkelen som hexadesimal.

Endret av WonderBjarne
Lenke til kommentar

Der sa du det! :D det er seff skrudd av i bios.. og siden wlan knappen ikke fungerer i linux så får man ikke slått det på...! men nå virker det..

 

Men må man da gå inn å deaktivere på System --> Administration --> Networking for hver gang man skal slå av og på wlan da? eller er det en lettere måte ?

 

takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...