Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NMT - Trådløst internett. Dårlig ytelse..

Anbefalte innlegg

Hei! Fikk akkurat et stk trådløst modem i posten. Jeg rev pakka opp og plugga den i og installerte. Så testa jeg litt med hastigheten, og jeg fikk opptil ~350 kbit/s i nedlasting, og ~135 kbit/s i opplasting.

Før, hadde jeg ISDN, og da hadde jeg disse hastighetene:

Ned: 61 kbit/s

Opp: 60 kbit/s

NMT nettet har mye bedre kapasitet når man er lur og ikke bruker det da Ola Nordmann sitter inne og surfer på nettet og laster ned for harde livet. Kanskje få med dette nettet men...

Da kommer problemet mitt:

Når jeg skulle nyte en god runde Warcraft på nettet, så merket jeg at jeg hadde en lengre delay enn jeg hadde med ISDN. Det jeg mener med delay er: Når jeg klikker fyren min ett sted, så tar det omtrent 2 sekunder før han reagerer. Dette gjelder også alt jeg gjør i spillet, (kjøper ting osv.. ja det tar 2 sekunder før spillet reagerer)

Dette er temmelig irriterende, men jeg har lært meg til å tenke 2 sekunder i fremtiden da! :p

Men! Som sagt! Med NMT, så ble delayen enda lengre! Og, da tenkte jeg som så: Skal det egentlig være mulig? Siden NMT'en er kjappere?

Hva er gæli her?

Hadde vært kjempeflott hvis noen kunne hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er det samme som du kaller delay, allså tiden det tar dataene og ta en tur /retur til deg.

I kommandovinduet kan du f.eks skrive: ping vg.no

Da ser du hvor lang tid det tar for en pakke og ta en tur til vg.no og tilbake.

Lenke til kommentar

Alltid når vi snakker om trådløse mobile løsninger så kan vi ikke regne med å få spesielt bra ping. Tror det bare er å glemme å spille noe over NMT nettet. Wimax vet jeg ikke, men ping på trådløse teknologier kan ALDRI slå ping på kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...