Gå til innhold

Elkjøp og lurerier og billigbuttiker

Anbefalte innlegg

Uansett så synest jeg det er veldig rart. Elkjøp skryter av at de har enorme innkjøp og selger mye med underskudd, men så klarer andre butikker å selge mindre mengder langt billigere og tjene godt? Det er noe som ikke stemmer.

6263211[/snapback]

Tenk deg litt om. Den fysiske delen av Komplett er bare et digert lager som kunne ligget hvor som helst. De trenger ikke mange ansatte, da websiden innehar selgerrollen. De som jobber der er teknikere, servicefolk og lageransatte. Elkjøp og de andre butikkjedene må ha godt plasserte lokaler med høy husleie, lønne massevis av selgere, lageransatte og servicefolk, og i tillegg opprettholde en viss butikkstandard. Driftskostnadene til en fysisk butikk ligger skyhøyt over en hvilken som helst nettsjappe. Da sier det seg selv at for eksempel Elkjøp må selge varene sine dyrere enn for eksempel Komplett.

Eksempelet trådstarter legger frem her er helt på trynet, all den tid han sammenligner to vidt forskjellige varer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OEM kommer vanlig med maskinvare...men selges også uten...obs ...men du kan skifter HW og bruker feks ett nytt HK eller annet HW... ringte og spurte på netshop...fikk nesten bakoversveis nå...men alt er oki med en OEM cd :thumbup:

kryper til kors isbilen :)

Endret av LWSR54
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Min thai windowsen tok endelig kvelden her om dagenen og jeg gikk til nærmeste elkjøp butikk..lat ;)  surprise surprise  Win xp home koster på elkjøp og lefdal ca 2500.-  på netshop bestillte jeg samme cd / fullversion inkl sp 2  for 875.- inkl frakt....er de elektrobutikker / billigkjeder  gått helt fra vettet ?? de selger en oppgraderings pakke for win xp home  for 999.- mens man få en fullversion nesten 3 x så billig på netshop eller lignende butikker........skjønner godt at elkjøp , lefdal eller til og med computercity i sandvika er dyrere en vanlig..MEN 3 X  snakk om lureri de luxe her :no:

6262809[/snapback]

Det er da to vidt forskjellige produkter. Den pakningen som selges på elkjøp er en RETAIL versjon, ikke en OEM.

Svartmaling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...