LWSR54 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Min thai windowsen tok endelig kvelden her om dagenen og jeg gikk til nærmeste elkjøp butikk..lat surprise surprise Win xp home koster på elkjøp og lefdal ca 2500.- på netshop bestillte jeg samme cd / fullversion inkl sp 2 for 875.- inkl frakt....er de elektrobutikker / billigkjeder gått helt fra vettet ?? de selger en oppgraderings pakke for win xp home for 999.- mens man få en fullversion nesten 3 x så billig på netshop eller lignende butikker........skjønner godt at elkjøp , lefdal eller til og med computercity i sandvika er dyrere en vanlig..MEN 3 X snakk om lureri de luxe her Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Men da har de nok fullversjonen på Elkjøp... såklart får du fullversjonen på Netshop og sånn også, men hvis du skal ha den såpass billig er det enten en oppgraderingspakke (til student kanskje) eller en OEM-versjon. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Ein Microsoft Windows XP Home SP2 Norsk, Fullversjon koster på Komplett.no 2 150,- kroner. Ein Microsoft Windows XP Home SP2 Programvare Norsk OEM koster 825,- kroner. På Netshop kan du kjøpe ein Microsoft Windows XP Home OEM Norsk versjon m/SP2 til 795,- kroner, eg går ut frå at det er denne eller noko liknande du har kjøpt? Endret 7. juni 2006 av zeph Lenke til kommentar
anders! Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Skjønner jo egentlig hvorfor det koster mer på elkjøp og nærbutikker. Koster jo en god del mer å drive en vanlig bedrift enn en nettbutikk. Ansatte, innkjøp av varer osv. Men 3 x dyrere det er i overkant ass! Anders Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Elkjøp og lignende har veldig mange dårlige tilbud, og det dumme er at mange går på slikt. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Skjønner jo egentlig hvorfor det koster mer på elkjøp og nærbutikker. Koster jo en god del mer å drive en vanlig bedrift enn en nettbutikk. Ansatte, innkjøp av varer osv. Men 3 x dyrere det er i overkant ass! Anders 6263144[/snapback] Hallo? Forskjellen i pris er 350 kr. fra nettbutikk til Elkjøp på den samme utgaven... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Uansett så synest jeg det er veldig rart. Elkjøp skryter av at de har enorme innkjøp og selger mye med underskudd, men så klarer andre butikker å selge mindre mengder langt billigere og tjene godt? Det er noe som ikke stemmer. Lenke til kommentar
xelA Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 det er jo som sagt to forskjellige versjoner på elkjøp og på netshop (sånn jeg forstår det), men sånn ellers når nettbutikkene er billigere, så er det fordi de "vanlige" butikkene skal tjene nok for å lønne fler ansatte og for å ha butikken åpent for kunder, og drift av den.. nettbutikkene er nesten som et lager i forhold.. Lenke til kommentar
Risern Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg bare lurer på en ting, hva er egentlig foskjell mellom vanlig og OEM versjon? Har hørt at man bare kan formatere windows en gang med en OEM versjon, stemmer dette? :S Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Ein retail og ein OEM har i utgangspunktet berre ein forskjell. Ved OEM er det salg av maskinvare med og dermed er det selger som skal stå for supporten Ved Retail er det Microsoft som står for supporten. Det kan hende at det er andre forskjeller f.eks at ein retail er både oppgradering og fullinstallasjon (men dette er eg ikkje sikker på då eg berre har hatt studentversjonen som er berre upgrade. Lenke til kommentar
02tom Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg bare lurer på en ting, hva er egentlig foskjell mellom vanlig og OEM versjon? Har hørt at man bare kan formatere windows en gang med en OEM versjon, stemmer dette? :S 6268667[/snapback] OEM versjoner fungerer bare på en pc etter hva jeg har skjønt. Du kan formatere hardisken så mange ganger du vil og legge inn windows, men hvis du bytter hovedkort så vil den ikke fungere. Skal ikke påstå dette 100% siden jeg har blitt fortalt dette. Lenke til kommentar
plebz Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Say what?! Hvis man skifter hovedkort så kan man ikke bruke samme lisensen? 900kr ut av vinduet for min del i så fall... Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg bare lurer på en ting, hva er egentlig foskjell mellom vanlig og OEM versjon? Har hørt at man bare kan formatere windows en gang med en OEM versjon, stemmer dette? :S 6268667[/snapback] OEM versjoner fungerer bare på en pc etter hva jeg har skjønt. Du kan formatere hardisken så mange ganger du vil og legge inn windows, men hvis du bytter hovedkort så vil den ikke fungere. Skal ikke påstå dette 100% siden jeg har blitt fortalt dette. 6268793[/snapback] oem-versjoner funker på alle pcer. (edit: ikke lov riktignok) Du tenker på sånne pcer som kommer fra compaq o.l. som kommer med sånn 'quickinstall-windows' som legger inn alt av drivere og slikt. 6268833[/snapback] Lenke til kommentar
02tom Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Say what?! Hvis man skifter hovedkort så kan man ikke bruke samme lisensen? 900kr ut av vinduet for min del i så fall... 6268829[/snapback] som sagt har jeg blitt fortalt dette av en jeg kjenner til som jobber med it, men jeg skal ikke gå god for det. Men en grunn må det jo være siden, ikke oem versjon koster rundt 2500,- . Må jo være noen på forummet her som vet dette 100%? Lenke til kommentar
02tom Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg bare lurer på en ting, hva er egentlig foskjell mellom vanlig og OEM versjon? Har hørt at man bare kan formatere windows en gang med en OEM versjon, stemmer dette? :S 6268667[/snapback] OEM versjoner fungerer bare på en pc etter hva jeg har skjønt. Du kan formatere hardisken så mange ganger du vil og legge inn windows, men hvis du bytter hovedkort så vil den ikke fungere. Skal ikke påstå dette 100% siden jeg har blitt fortalt dette. 6268793[/snapback] oem-versjoner funker på alle pcer. (edit: ikke lov riktignok) Du tenker på sånne pcer som kommer fra compaq o.l. som kommer med sånn 'quickinstall-windows' som legger inn alt av drivere og slikt. 6268833[/snapback] 6268839[/snapback] Mulig det siden det er en del år siden jeg ble fortalt dette. Lenke til kommentar
Madzi Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Whaaat ? WinXP Home koster da ikke mer enn 895,- på elkjøp. Lenke til kommentar
02tom Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Whaaat ? WinXP Home koster da ikke mer enn 895,- på elkjøp. 6268967[/snapback] Dette er nesten 100% sikkert en oem versjon, en fullversjon av XP home koster rundt 2500,- Lenke til kommentar
Madzi Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Uansett så synest jeg det er veldig rart. Elkjøp skryter av at de har enorme innkjøp og selger mye med underskudd, men så klarer andre butikker å selge mindre mengder langt billigere og tjene godt? Det er noe som ikke stemmer. 6263211[/snapback] Elkjøp sleger mye med underskudd, x360 feks. ca 200kr under innkjøps pris. Men de kan ikke måle seg mot netthandlene på hardware etc. Lenke til kommentar
Madzi Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Whaaat ? WinXP Home koster da ikke mer enn 895,- på elkjøp. 6268967[/snapback] Dette er nesten 100% sikkert en oem versjon, en fullversjon av XP home koster rundt 2500,- 6268987[/snapback] Er ikke heeelt sikker på hva oem vil si, men hvertfall: I programmvare hylla til pc på Elkjøp Elverum er det en grønneske hvor det står windows xp home edition, og en prislapp med 895 på. Lenke til kommentar
Madzi Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 F*** it, glem det, er oppgraderings cd, du må ha en eldre windows cd (gjenre kopiert) som du setter i maskina først som maskina bruker 5sek på å lese av og spytte ut igjen My bad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå