Gå til innhold

Er det ufint å bruke handikapptoaletter?

Anbefalte innlegg

Det er jo typisk et dametoalett, herretoalett og et handikapptoalett ved siden av hverandre. Handikapptoalettet er står for det meste tomt.

Slik jeg forstår dette, så er dette informasjon til de handikappede at de gjør lurt i å bruke det tilpassede toalettet. Resten kan bruke det som passer best.

Er jeg på jordet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke noe i veien for å bruke det toalettet. Greia er jo bare at det er tilpassa på en sånn måte at de som sitter i russestol etc har lettere for å gå på do. Som du sier er handicap doene ofte lite brukt, og jeg selv har aldri opplevd kø på en slik en. Så bruk i vei, hvorfor ikke? :hmm:

(Doen skal fortsatt behandles på en pen måte)

Lenke til kommentar

Eg tolker spørsmålet som om det er etisk riktig å bruke eit toalett for handikappa. Om det kjem ein handikappa mens du er der inne får han\ho vente, er sikkert ikkje noko stor sak, du får kanskje eit stygt blikk på vei ut.

Lenke til kommentar
(Doen skal fortsatt behandles på en pen måte)

6262741[/snapback]

Om du kan gå ut ifra at doen generelt behandles pent, blir vel spørsmålet hvorfor det skal være forskjell på manne- og kvinnetoalett :hmm:

Behovet for handicap-toalett kan jeg skjønne, men..

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Hvis det kommer en i rullestol så kan hvertfall personen sitte og vente.

6263126[/snapback]

:mrgreen:

Jeg bruker nesten alltid handicap-toalettet, da det så og si aldri er kø der. De må ikke mer på do enn andre folk, og kan derfor vente som alle andre.

Lenke til kommentar
Hvis det kommer en i rullestol så kan hvertfall personen sitte og vente.

6263126[/snapback]

:mrgreen:

Jeg bruker nesten alltid handicap-toalettet, da det så og si aldri er kø der. De må ikke mer på do enn andre folk, og kan derfor vente som alle andre.

6264772[/snapback]

Er ikke helt rett den der. Mange med slike handicap har faktisk større problemer med å holde seg som oss andre. Derfor er det slik at dem skal slippe å vente. Handicap går under så mangt, må ikke tenke bare på dem med rullestol.

Lenke til kommentar

For å være ærlig så bruker jeg på visse sjapper heller handikaptoalettet, som er lokalisert nærme kassa / utgangen, fremfor å springe i trapper og rote meg bort i ganger for å finne et skittent og tilgrisa herretoalett, ofte lettere oversvømt og / eller uten lås.

Men nå hender det ikke så ofte at jeg er ute og trengt samtidig...

Begynner å bli noen år siden, vel nok om det.

Ja, jeg bruker handikaptoalett om det er nærmest og enklest.

Nei, jeg er ikke handikappet.

Nei, jeg får ikke dårlig samvittighet av den grunn / finner det ikke uetisk.

Lenke til kommentar

HC doen er jo bare en do som alle andre, forskjellen er bare at den er tilrettelagt med den ekstra funksjonaliteten som enkelte handicappede kan ha behov for.

At HC doen har et handicap symbol på seg er ikke det samme som feks. en parkeringsplass med HC merke, hvor parkeringsplassen faktisk er reservert eksklusivt for handicappede personer.

Personlig bruker jeg som regel det vanlige toalettet, av gammel vane og fordi jeg ikke har de spesielle behov som et HC toalett tilbyr, men hvis jeg er bevisst på valget og feks. HC toalettet er nærmere vil jeg bruke det. Største fordelen ved å bruke HC toalettet er at det som regel befinner seg i en renere/bedre tilstand enn de andre toalettene pga. mindre trafikk

Lenke til kommentar
Bruker handicap-do, ja. Mest fordi en får et svært rom helt for seg selv å boltre seg i. Er alltid renere også og en slipper ikke minst å måtte høre på andre folks kroppslyder.

6265578[/snapback]

Luksus med armlene da :innocent:

Og stor beinplass :D

Seff, de får vente som alle oss andre :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...