Gå til innhold

Tilbakemelding på webdesign...

Anbefalte innlegg

Har prøvd å sette sammen et lite forslag til design på en hjemmeside:

Selve siden:

Banner:

Tar imot all slags kritikk. Helst positiv da :tease:

Men har et spørsmål:

Alt dette har jeg laget i photoshop og lagret det som et bilde og lagt det rett inn i FrontPage.

Så har jeg ikke en anelse om hvordan jeg skal klare å skrive på bildet. Altså inni den firkanten hvor det skal stå forskjellige ting.

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Det jeg har skrevet har jeg brukt "lag". Jeg satte inn et lag og skrev inni det. Men det ble ikke helt riktig plassert da jeg forhåndsviste sida i Internet Explorer.

EDIT: Fiksa bilder :thumbup:

Endret av ZeRyZoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men er det noen som vet hvordan jeg skal klare å skrive oppå bildet?

6262652[/snapback]

Den ene regner jeg med bare er en overskrift så den klarte du vel å løse.

Det du kan gjøre med den store firkanten er at du har den som bakgrunn i en tabell, men da må du selvfølgelig passe VELDIG godt på bredde og høyde på teksten din da...

Eventuelt så kan du bruke DIVS til å plassere teksten akkurat i firkanten, men igjen dette med høyde da.

Jeg er rett og slett ikke god nok selv til å løse dette med høyde...

Endret av Lomz
Lenke til kommentar
Men er det noen som vet hvordan jeg skal klare å skrive oppå bildet?

6262652[/snapback]

Den ene regner jeg med bare er en overskrift så den klarte du vel å løse.

Det du kan gjøre med den store firkanten er at du har den som bakgrunn i en tabell, men da må du selvfølgelig passe VELDIG godt på bredde og høyde på teksten din da...

Eventuelt så kan du bruke DIVS til å plassere teksten akkurat i firkanten, men igjen dette med høyde da.

Jeg er rett og slett ikke god nok selv til å løse dette med høyde...

6262686[/snapback]

Har prøvd å sette den som bakgrunn. Det blir altfor vanskelig med tilpassing av høyde å sånt ja. Hadde håpet på en litt anna løsning.

En slags tekstboks eller noe sånt...

Lenke til kommentar
ettersom det jeg har forstått, så skal man gjøre slicet/layeret til en knapp eller noe sånt.

er litt nybegynner på dette. :blush:

edit: eller bare legge en textbox oppå bildet. som du kan trykke på-.

6262730[/snapback]

Hadde vært lettere om du desginet kodet siden, for ellers så blir det teit når du trykker på siden, kommer teksten først, og så deretter kommer bakgrunnsbildet. nlir sånn dår du bruker Firefox. og det blir stygt. Jeg er ikke noe god til dette så det er ikke så lurt å spørre meg om så mye mer :mad::D

Lenke til kommentar

Det jeg foreslår er et 3-delt bilde, hvor du har en header, hvor bilde med banneren er, et bilde som er de rette kantene og den blå bakgrunnen for kroppen, og et bilde som er footer. På den måten kan du bruke disse bildene som bakgrunn i html-elementer, og dermed få kroppen (bildet hvor teksten skal ligge oppå) til å repetere seg etter høyden på elementet, altså bli så høyt som teksten trenger for å synes... for å få til dette er det en usedvanlig stor fordel om du gidder og lese litt om CSS, og kanskje nok HTML til at du kan kode dette for hånd i stedet for å bruke FrontPage. Både HTML og CSS kan du finne mye av her på forumet om du bruker søkefunksjonen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...