Gå til innhold

ati fysikk kort sniktitt

graks

Anbefalte innlegg

sjekk ut denne sniktitt på ati fysikk kort som ble vist fram på Computex i taiwan.

virker som ati satser hardt på fysikk kort,det ble vist fram med hovedkort med 3 pci-e 16x sloter.har aldri sett hovedkort med 3 pci-e 16x slotter.

det blir fort dyrt vist du skal ha først 2 x1900 kort i crossfire +et x1900xt kort som fysikk kort.det var det som ble vist fram på Computex av ati.man kan også bruke x1600xt kort også som vil gi mye bedre ytelse enn aegia fysikk kort

http://enthusiast.hardocp.com/images/artic...5fFg4_1_3_l.jpg

http://enthusiast.hardocp.com/images/artic...5fFg4_1_2_l.jpg

http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA==

sjekk ut denne video'n som viser ati fysikk kort i bruk.

http://www.thetechzone.com/?m=show&id=557&page=2

Endret av graks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til høsten er tanken. Da kommer også nVidia med "SLI Physics", det blir noe av det samme. Både ATi og nVidia sin implementasjon bruker HavocFX motoren så vidt jeg vet.

Har nok en misstanke om at aegia kommer til å få et kort liv...

Lenke til kommentar
Til høsten er tanken. Da kommer også nVidia med "SLI Physics", det blir noe av det samme. Både ATi og nVidia sin implementasjon bruker HavocFX motoren så vidt jeg vet.

6262911[/snapback]

tror egentlig jeg også ATI og nVidia er så mye større rikere og mektigere at dem vil nok legge aegia i grus ganske fort :p

Lenke til kommentar
syns aegia sitt virka mye mer imponerende... men dem har jo litt flere videoer å vise fram også da... spesielt den cellfactor videoen er innmari rå:)

6262923[/snapback]

Men råhet sier lite om reell ytelse...

Jeg ble ærlig talt skuffet over nyheten om at ATi jobber med dette. De skal bare melke mer penger ut av oss. Hvis de hadde jobbet med å legge dette inn i GPU hadde det vært en god nyhet.

Lenke til kommentar

6262911[/snapback]

Det kunne jeg fortalt deg lenge før dette. Markedet er altfor smalt, og man kjøper uansett et dyrt skjermkort eller til og med SLI før man kjøper PhysX, så antallet potensielle kunder er latterlig lavt.

Lenke til kommentar
Jeg ble ærlig talt skuffet over nyheten om at ATi jobber med dette. De skal bare melke mer penger ut av oss. Hvis de hadde jobbet med å legge dette inn i GPU hadde det vært en god nyhet.

6263052[/snapback]

Det gjør iallefall nVidia... :)

Nå snakker jeg på vegne av SLI Physics, ikke ATi, men tror ATi har et ganske likt konsept de også...

1 scenario kan være at jeg har et GeForce 7900GTX, og er fornøyd med det. Har også et gammelt GeForce 6600GT kort liggende... Setter da dette kortet inn i PC'en, og driveren vil kjøre grafikk på 7900GTX kortet, og fysikk på 6600GT kortet...

Både ATi og nVidia har i konseptet demmes at du ikke trenger å bruke det råeste kortet på markedet til fysikkort, og det trneger ikke å matche kortet som brukes til grafikk.

Lenke til kommentar

6263052[/snapback]

Det gjør iallefall nVidia... :)

Nå snakker jeg på vegne av SLI Physics, ikke ATi, men tror ATi har et ganske likt konsept de også...

1 scenario kan være at jeg har et GeForce 7900GTX, og er fornøyd med det. Har også et gammelt GeForce 6600GT kort liggende... Setter da dette kortet inn i PC'en, og driveren vil kjøre grafikk på 7900GTX kortet, og fysikk på 6600GT kortet...

Både ATi og nVidia har i konseptet demmes at du ikke trenger å bruke det råeste kortet på markedet til fysikkort, og det trneger ikke å matche kortet som brukes til grafikk.

6263227[/snapback]

da blir d jo ikke så SINNSYKT dyrt allikavel da :)

Lenke til kommentar

Dette virker som noe skikkelig ræl fra ATI sin side. Ikke at NVIDIA er noe spesielt bedre, men likevel.

Hvorfor i alle dager kjøpe et nytt hovedkort og et ekstra grafikkort for å gjøre noe det i utgangspunktet ikke er laget for å gjøre når man kan kjøpe en dedikert PPU som man kan slenge inn i en hvilken som helst PC?

Til jeg ser noen komparative tester mellom de ulike teknologiene kommer jeg uansett til å sitte på gjerdet. Kan ikke skjønne annet enn at en prosessor spesiallaget for fysikk-kalkulasjoner bør ha overtaket dog.

Lenke til kommentar

blir spennende å se hva som blir best av et skjermkort eller en Ageia PhysX når det kommer til avansert fysikk.

jeg syns det i utgangspunktet høres best ut med et skjermkort og en PPU, men kanskje to skjermkort vil bli bedre.

har lest at skjermkort ikke er så godt egnet til fysikk, i hvertfall ikke i forhold til en PPU, men usikker på om det stemmer.

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpe et dyrt skjermkort som kan utføre fysikk operasjoner i SOFTWARE når man kan kjøpe PhysX kortet som gjør det samme i HARDWARE?

Ja, GPU'en kan være egnet til å utføre slike operasjoner pga. den kjappe floating point regnekraften, men den kan ikke måle seg med PhysX på dette området før de inkluderer mer av operasjonene i selve GPU'en.

Har de plass til dette samtidig som de skal presse den som grafikk processor?

Lenke til kommentar
Dette virker som noe skikkelig ræl fra ATI sin side. Ikke at NVIDIA er noe spesielt bedre, men likevel.

Hvorfor i alle dager kjøpe et nytt hovedkort og et ekstra grafikkort for å gjøre noe det i utgangspunktet ikke er laget for å gjøre når man kan kjøpe en dedikert PPU som man kan slenge inn i en hvilken som helst PC?

Til jeg ser noen komparative tester mellom de ulike teknologiene kommer jeg uansett til å sitte på gjerdet. Kan ikke skjønne annet enn at en prosessor spesiallaget for fysikk-kalkulasjoner bør ha overtaket dog.

6263495[/snapback]

der hadde du et godt påeng :thumbup:

må si meg helt enig ;)

Lenke til kommentar

Uhm. Er litt Naab på detta området, så ikke skyt meg å send meg til hælvette,

Men hvordan fungerer egentlig et fysikk kort? :hmm:

Jeg trodde alltid at grafikkortet tok seg av fysikken også..

Blir det bedre fysikk i spill som. f.eks HL2, hvis men har et egent kort dedikert til Fysikk?

Lenke til kommentar
Uhm. Er litt Naab på detta området, så ikke skyt meg å send meg til hælvette,

Men hvordan fungerer egentlig et fysikk kort?  :hmm:

Jeg trodde alltid at grafikkortet tok seg av fysikken også..

Blir det bedre fysikk i spill som. f.eks HL2, hvis men har et egent kort dedikert til Fysikk?

6263723[/snapback]

trur ikke d blir no bedre fysikk i f.eks. HL2... spillet må nemlig støtte fysikkortet (PPU)...

trur jeg...

fysikken i hl2 er antagelig noe som er laga i selve programmet...

Endret av Hellriser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...