_Evolution_ Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) dette er sikkert helt feil plass å poste det. Men jeg tror at jeg kommer til å få best svar. Det jeg lurer på er: 1. Hvis jeg lager en side i f.eks. Frontpage eller Blue voda. Kan jeg da bruke det i freewebs. 2. Hvordan får jeg i det hele og det store de sidene på nett. Sliter litt med det. vet at dette sikkert kan google's til, men tror det er letter å få vite det her. dessuten var det vanskelig å finne noe som forklarte bra. på forhånd takk. edit: fant ut at microsoft programmet heter puvblisher, ikke frontpage. (lett å blande). Prøver meg litt på koding, men fant ut at det er ikke så lett. så jeg vil gjerne bruke noe annet midlertidig. edit 2: skriveleif edit 3: kanskje litt mye edit, men skitt au. Jeg har også en konto på monsterservers.net. der jeg kan ha min side. Lurer på om det går å legge slike sider på nett (publisher, blue voda). eventuelt å få programmer til å gjøre siden om til koder, slik at jeg bare kan klippe å lime. takker for svar (igjen) da har jeg fått svar på det jeg trengte. så *løst* Endret 9. juni 2006 av _Evolution_ Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Bare for å si det men Publiser ble kutta ut i 2000 pakka. Liten vits i å bruke et program som ikke kan lage orntlig fine web sider. Ska du ha en fin starter editor bruk frontpage. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 hmm, det var merkelig. jeg trykker start->alle programmer ->microsoft office-> der står det publisher. sitter på windows XP her, så jeg skjønner ingenting. trodde først det var frontpage, men når jeg kikket innom igjen så stod det publisher. jeg får vel stikke innom windows update å se om den er der. ps. har service pack 2. takk for at du ialfall tok deg tid til å svare. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg mente 2000 office pakka. Kan hende det er blitt lagt ved senere eller noe. men publiser var en MEGA flopp av microsoft. De ville lage et program som skulle klare det meste, bla. websider Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) ok, da skjønner jeg, men det har seg sånn at jeg har office 2003. :S nå skjønner ikke jeg hvordan det kan ha seg. edit: inlegg nummer 300 Endret 7. juni 2006 av _Evolution_ Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Som jeg sa: Kan hende at det er lagt til senere eller så kan det hende at du ikke har standard pakke da. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 ok. takker for svar. da skal jeg se om jeg finner det på nett. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 ok. takker for svar. da skal jeg se om jeg finner det på nett. 6263852[/snapback] Tror man finner en trail-versjon av Frontpage Express, noe dårligere, men funker fett. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 For all del, dropp front page express! (Men den er 100% gratis da) Se heller om du finner en trial av macromedia DreamWeaver 8. Da kan du bruke WYSIWYG (What You See Is What You Get) editoren eller kode delen (eller en blanding). Vil vel påstå at DW er bedre enn frontpage. Du nevner også at du vil laste sidene dine opp til freewebs, du kan bruke opplastings siden der til og laste opp filene. Eller vis du vil ha noe litt bedre kan du skaffe deg en gratis host uten reklame som støtter php og mySQL (Da kan du få til mye fint) En annen måte og laste opp filer på er ftp. Sjekk hosten din om de støtter det. Ellers lykke til videre. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Home.no f.eks, støtter FTP. Lag enkelt sidene dine i et av programmene halvis_92 forklarer, og host opp filene via ftp.home.no og ditt brukernavn samt passord. Enkleste måten, egentlig. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 monsterservers støtter også ftp opplasting. så hvis jeg forstå halvis_92 rett: jeg kan lage sider i macromedia dreamwaver, og så laste de opp via ftp, og da blir det WYSIWYG? takk for svar. mye til hjelp. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg kan også ambefale start.no sine hjemmeside servere. (også home.no.net, samme tingen) Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 takk for svar. har løst det nå, fikk den på nett. og fant ut at det letteste var å bruke notepad. så det er det jeg bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå