Dragon Hunter Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Forsøkte å renderere med fjerne, og nære lyskilder som var Raytrace-baserte. Min konklusjon er at hvis objektene får refleksjoner og lysbrytning (også Raytrace, vel og merke), økes rendereringstiden MYE om man flytter litt på lyskildene. Scenen består av 8 lys; 4 spotlights, og 4 omni-lights. Omni-lysene er på samme plass på begge bildene, mens spotlights-ene er på forskjellige stedet. På det øverste bildet er de like ved objektene, og bildet tok 110 sek. å renderere, på det nederste bildet er de langt fra objektene, og bildet tok av den grunn 400 sek. å renderere. Edit: Shadow mapping (dvs. vanlige skygger - uten Raytrace) øker ikke rendereringstiden hvis lysene er langt borte, i stedet kompenserer den med å gjøre skyggene dårligere. Endret 11. juni 2006 av superseven Lenke til kommentar
Thalidomide Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Hmm Vet jammen ikke helt hvorfor du har fått de resultatene du har fått. Kan være det er noe i det du sier, men har aldri merket noe til det før. Lurer på om det kan ha noe å gjøre med at lyset i de to bildene er såpass forskjellige (det ene har flere steder hvor lyset visker ut alle detaljer), men skal ikke spekulere for mye i det. Det jeg mente med shadow maps var at når du flytter lyskildene lengre bort må du øke oppløsningen på shadow map'et for å få samme kvalitet på skyggene som når lyset er nært. Dette gjør at det kan ta lengre tid å rendre, men det er som sagt noe som må gjøres manuelt. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 først må vell 2 gb videkort komme, før dette spelet blir selgt rund omkring. Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Jævla bra grafikk på de bildene. Jeg begynte å lure på hvem som var fra virkeligheten (trodde det var den til venstre for det første). Men spillet kommer sikkert til å være gørr kjedelig siden de sikkert har bare konsetrert seg på grafikken. Edit: Leif er ute og angriper med sine jævla leife-venner. Endret 13. juni 2006 av Articfare Lenke til kommentar
xersess Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 trailere frå crysis http://www.gametrailers.com/player.php?id=...ype=wmv&pl=game Lenke til kommentar
Ninjaspark Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Synes det er fetere med "grafikk" enn fotorealisme uansett. At kvaliteten går opp er knall... at ting skal se ut som den virkelige verden ser jeg bare som en unødig begrensning av en ellers flott virkelighetsflukt. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Det som er problemet med fotorealistisk grafikk er at man legger lett merke til de tingene som ikke er så bra laget. Bevegelser, mangler i spillverdenen osv. Nei, gi meg gamle bubble bobble til Nintendo og jeg er fornøyd :-P Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 trailere frå crysis http://www.gametrailers.com/player.php?id=...ype=wmv&pl=game 6303606[/snapback] Old.. 6304326[/snapback] Spar deg. Nå til topic: Jeg tror ikke fotorealistisk grafikk vil bli fremtiden. Som sagt før; det handler om designerens kapasitet også, ikke bare teknologien. Grafikken trenger ikke å se mest mulig realistisk ut for å være pen. Fantasi er også veldig viktig. Nintendo er veldig flinke sånn, grafikken er fengende og fin, men aldri realistisk. Jeg ser heller ikke for meg et spill med heeeelt virkelige mennesker, det hadde bare blitt kunstig. Ja, jeg er enig i at grafikken kan forbedres, men jeg syns ikke å gå mot fotorealistisk grafikk er rette veien. Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Bildene vi har fått av Crysis er bare old news. Sånn type grafikk (eller fotorealistisk grafikk) hadde man for fire år siden. Grafikken man kommer til å ha på menneskene kommer sikkert til å ligne som dette når vi har fått "Det sore gejnnombruddet": Terrreng grafikken er også litt gammel: I moderne bilspill kommer dette sikkert til å være grafikken: Det eneste som er nytt er at de har fått det på et spill... men det kommer til å gi oss den samme skuffelsen og laggbomba som Oblivion. Spillbarhet=null Lengde=null Grafikk=99999999999999999999999 Jeg gleder meg mer til OFP 2: Endret 14. juni 2006 av Articfare Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Ja men herre jemini da! Eg går utifra det det er CGI de bildene. Her er det jo snakk om real-time rendering. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Fotorealistisk CGI har vært mulig siden 80-tallet; faktisk var Raytrace mulig allerede i 1979. CGI og realtime bør så absolutt ikke stilles opp mot hverandre, realtime-motoren skal vise et spillbart antall bilder i sekundet, CGI-motoren skal vise detaljert grafikk, og hver frame kan ta opp til 30 timer. Vi kommer aldri til å se fotorealistiske CGI- eller realtime-mennesker, teoretisk sett er det mulig - det er derimot ikke programvaren som setter begrensningene, men de som jobber med CGI. Et menneske inneholder for mange detaljer til å modeleres på en realistisk måte. Fotorealistiske biler finnes allerede i bilspill, hvis man ser bort i fra dette med Raytrace, selvfølgelig. On topic: Hvis Crysis holder løftene (dette inkluderer god historie) kommer det til å bli en frisk pust i den generellt kjedelige FPS-kategorien. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 syns den crysis videoen på google var ganske langt fra det bildet i første post. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 syns den crysis videoen på google var ganske langt fra det bildet i første post. 6310278[/snapback] Se traileren i høg oppløsninge...se linken over. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Nå som hardware-baserte fysikkmotorer også er i emning (enten i form av dedikerte fysikkkort eller grafikkkort som er satt til oppgaven), kommer vi nok til å se langt mer avanserte effekter og spillelementer enn det som hittil har vært mulig. Simulering av væsker, objekter som har en «masse» i eksempelvis form av et indre kranie (hvilket gjør simulasjon av et ansikt mer realistisk), episk interaksjon med andre objekter (steinras, eksplosjoner med utallige objekter) og mer er nok bare noe av det som er på vei. Dersom spillene da på toppen av en slik innovasjon får overlegen grafikkrendering, tror jeg det hele vil bli langt mer realistisk enn kun ved imponerende grafikk. Spørsmålet er vel kanskje hva neste steg blir. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) syns den crysis videoen på google var ganske langt fra det bildet i første post. 6310278[/snapback] Se traileren i høg oppløsninge...se linken over. 6310296[/snapback] tenkte på den der du ser soldaten blir satt ut i jungelen og starter å skyte på noen kinesiske soldater. virka ikke helt i samme gate som den traileren over her. stussa litt over historien og. noe utenomjordisk kræsjer på en sydhavsøy og både amerikanere og kinesere drar til å sjekke det ut. hvorfor starter de å skyte og drepe hverandre? kan se for meg et par diplomatiske konflikter som vil komme i kjølvannet av det... Endret 14. juni 2006 av O.J Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Tipper det er mye Top Secret inni bildet, så litt kaldmord ingen veit om ellers er vel bare ein bagatell Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Ah..fotorealisme har lenge vært noe jeg har sett fram til innen spill en lang stund. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Eh jaha. Det at grafikken blir bedre gir jo bare bedre spillfølelse OG spillbarhet. Kan du si at grafikken har gjort spill idag dårligere enn de var for 5 år siden? 6280576[/snapback] Å utvikle slik grafikk vi ser i Crysis koster uendelig med penger, tid og arbeidskraft. Alle disse ressursene kunne blitt brukt på andre viktigere ting som AI, historie og skuespill, nye spillmekanikker og bug-testing. Og ja, IMO lagde de bedre spill før alt maset om grafikk kom. 6283057[/snapback] Det som er bra med firmaer som id Software, CryTek, Valve Software og Epic er at de hele tiden pusher grafikken fremover og når de har gjort alt det harde arbeidet med å utvikle enginen så lisensierer de den bort så andre slipper den jobben og kan konsentrere seg om å utvikle gode spill. Jeg mener vi trenger slike utviklere... Når det er sagt, de bruker også andres software i sine engine for å ikke måtte finne opp hjulet på nytt hver gang, som f.eks fysikk-/og eller animasjons-engine. Et annet eksempel er SpeedTree som er en egen engine for trær og vegetasjon. Jo mer tredjeparts-software som blir laget og brukt jo mer tid vil utviklerne kunne bruke på å lage gode spill, utover utseende. Jeg vet ikke om det finnes enda, noen tredjeparts AI-software, antakeligvis, men ihvertfall ikke noe spesielt kjent enda, men det kommer nok det også. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Det som er bra med firmaer som id Software, CryTek, Valve Software og Epic er at de hele tiden pusher grafikken fremover og når de har gjort alt det harde arbeidet med å utvikle enginen så lisensierer de den bort så andre slipper den jobben og kan konsentrere seg om å utvikle gode spill. 6416156[/snapback] Og ikke glem utvikleren EA, som alltid har pushet grensene for hvor mye de kan ....eh.... utnytte betalende kunder Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 kanskje en gang i fremtiden vil se flammer som ser noen lunde bra ut.. Skal ikke si at Crysis-grafikken er dårlig, men flammene står ikke akkurat i stil med resten. Blir litt irriterende å spille et spill med så bra grafikk mens flammende passer best sammen grafikk som vi hadde for 6-7 år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå