teekej Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Vi er vel der allerede nå spør du meg. Men jeg tror ikke vi får 100% photorealisme noengang siden hvis du tar titt på vannet i Farcry ville du heller tatt en svømmetur i det vannet enn på ekte Grafikken ser bedre ut . 6262728[/snapback] Nesten enig. leker å svømme på ordentlig. Men jeg kjøpte far cry i dag faktisk og jeg ble imponert av grafikken på vannet. Helt sykt atde får det til så bra. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 jo, men så ser du på bølgebrytingen idet vannet treffer land, også brytes illusjonen totalt :/ Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Vil du se det peneste du får av vann-grafikk den dag i dag, ta en titt under her Show-Off movie Ai kændi Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 hva er ray trace ? 6270066[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Raytrace Kortere forklart enn Wikipedia-artikkelen: Ray Trace er et system som gjør det mulig å kaste skygger på gjennomsiktige overflater, skyggene blir ikke unøyaktige uansett hvor langt borte lyskilden er, skyggene blir mer avanserte, refleksjonene blir like klare uansett hvor fjern lyskilden er. Edit: Ray Trace gjør også at man kan lage realistisk glass som faktisk ligner på glass, og ikke plastikk. Pga. at dette krever noe forjævlig av PC-en og konsollen, vil vi ikke se 100% Ray Trace i Realtime før om minst 10-15 år. Teoretisk sett vil det kreve mer av PC-en jo lengre borte lyskilden er. 6270131[/snapback] Som du sier så er ekte ray tracing såpass krevende, og vi vil antakeligvis aldri se det i spill for det er bedre å bruke ressursene på noe annet og heller simulere ray tracing bra nok til at det ser ekte ut. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Fin PS. Crysis skal jo kunne utnytte DX10 teknologien som kommer med Vista. Jeg sier det igjen, forskjellen mellom konsoll og PC blir mindre og mindre. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Fin PS. Crysis skal jo kunne utnytte DX10 teknologien som kommer med Vista. Jeg sier det igjen, forskjellen mellom konsoll og PC blir mindre og mindre. 6271946[/snapback] Eh jaha? Crysis kommer kun til PC, så hvorfor har konsoll vs PC noe si? Utenom at PC kjører ifra konsoll med Crysis. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg likte grafikken. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Link til video av Crysis Pent! Kan tilogmed skyte ned trær Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Link til video av Crysis Pent! Kan tilogmed skyte ned trær 6273499[/snapback] Praktisk talt alt kan ødelegges i Crysis. Forhåpentlgvis får spillet bedre historie og skuespill enn Far Cry. Lenke til kommentar
Koopa Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Uff...dumt at grafikk blir såpass satset på. Folk glemmer virkelig BRA spill og vil heller ha et spill man kan se på i et par timer for så bare og vente på neste spill med 'enda bedre' grafikk. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Eh jaha? Crysis kommer kun til PC, så hvorfor har konsoll vs PC noe si? Utenom at PC kjører ifra konsoll med Crysis. 6272518[/snapback] Jeg snakker om bruk av tilgjengelige ressurser. Ikke jaha meg. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Uff...dumt at grafikk blir såpass satset på. Folk glemmer virkelig BRA spill og vil heller ha et spill man kan se på i et par timer for så bare og vente på neste spill med 'enda bedre' grafikk. 6280501[/snapback] Eh jaha. Det at grafikken blir bedre gir jo bare bedre spillfølelse OG spillbarhet. Kan du si at grafikken har gjort spill idag dårligere enn de var for 5 år siden? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Far cry var jo helt overlegen på både spillbarhet og grafikk så tror ikke det ene går på bekostning av det andre, den kunstige inteligensen var jo også bra og det var mye frihet og et generelt utrolig bra spill Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 hva er AI? uansett. er jeg enig i det... 6270087[/snapback] AI er en forkortelse for det engelske uttrykket "artificial intelligence", eller på norsk KI (kunstig intelligens). Det er ofte brukt om hvor "lure" de programstyrte motstanderne i et spill er; om de husker å dukke når de blir beskutt f.eks.. Operation Flashpoint var vel i sin tid ganske nyskapende med KI'en, om jeg ikke husker helt feil? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 AI'en i OPF var idiotisk. Synd å si, men det var den. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) AI'en i OPF var idiotisk. Synd å si, men det var den. 6280984[/snapback] Jojo.. Dog var den vel nyskapende? Endret 10. juni 2006 av karlpeder Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Operation Flashpoint. Krigsspill. Lenke til kommentar
[^..^]Christian Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Ekte realistisk raytracing/radiosity vil vi vel nesten aldri få. Og det er fordi, som nevnt, at det krever nesten uendelig med ressurser. Raytracing er som navnet sier, altså at en følger lysstrålene. Ikke bare til de treffer et objekt, men også når de reflekteres av objektet og skifter frekvens. I vann/glass/veldig smale gliper har en også refraksjon der lysstrålene/partiklene avbøyes. (Er det refraksjon i noe spill til dags dato ? ) En kan enkelt se "raytracing"/radiosity i det virklige liv. F.eks lys fra en overskyet himmel gir ingen klar skygge, dette er fordi lyset kommer ikke fra et punkt, men fra hele himmelen og alle objekter rundt. F.eks det er ikke helt mørkt i rommet mitt noe sted, selv om jeg ikke har på lys, og selv om ikke lys treffer direkte alle overflater. F.eks ta en rød gjennstand og sett på bordet, da kan du se at bordet blir litt rødt rundt gjenstanden. Hmm, hva var pointet mitt, um, ja. Når en kjører 3dmodelleringsprogrammer så skjer ofte raytracing bare med 1 bounce, dvs at lyset bare spretter en gang, og en har heller ikke nærmest uendelig mange lysstråler og en bruker statistiske modeller for å få mest ut av det.. Og selv da kan det ta flere timer å lage 1 bilde / 1 frame. "Ekte" raytracing blir da litt unødvendig i spill, men fine approksimasjoner er selvsagt en flott ting, og en vil ikke se noe særlig forskjell heller Litt mer OnTopic: De bildene er veldig imponerende, men f.eks det avstandsbilde: flysimulatorer ser ofte realistiske ut når en kommer opp over en viss høyde, dvs det er ikke "så" vanskelig å få ting til å se fint ut på avstand, det er detaljene som teller Gress,skitt, slitte/skadede overflater gir en realistisk og ikke så "plastisk" look som vi har slitt med i tidligere animasjonsfilmer og spill, men det er nok lys som gir det endelige resultatet. (bilder med god raytracing ser kule og "realistiske" ut selv uten textures ) (Det finnes noen gode bilder med hl2 modeller på nettet en plass, husker ikke link,noen? , som er laget med hdr lysmaps og raytracing) Blir også veldig kult, hvis vi, som sett på filmer fra crysis får interaksjon mellom planter og ting som beveger seg, altså at en løper ikke bare rett gjennom flora. um, nå tror jeg jeg har skrevet for mye :| edit: la til radiosity Endret 11. juni 2006 av [^..^]Christian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå