Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger råd/hjelp angående carputer....

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Håper dette emnet ligger på rett sted......

Jeg har en pc jeg vil ha i bilen.... kommer til å ha den i bagasjerommet med orginal kabinettet....

Skal jeg bare jorde kabinettet til karosseriet?

Hva er den billigste måte for å gi den strøm i bilen, og samtidig ikke er skadelig for pcen?

Hvor kan jeg få tak i en pen og rimelig skjerm?

(alt dette skal i en Audi A4 B5, 98 modell)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for en strømforsyning som er laget for å brukes i bil. De er langt greiere å jobbe med en eventuelle invertere(som både kan ødelegge og lage støy).

Kabinettet du har fra før bør du kunne bruke, men det blir vel kanskje litt stort?

Uansett, skjerm. Hvor stor hadde du tenkt deg? Med eller uten touch?

Det finnes mange å velge i, og varierer i pris og kvalitet.

En anbefaling er å sjekke ut carputer.no, der er det mye informasjon og tips :thumbup:

Lenke til kommentar
Gå for en strømforsyning som er laget for å brukes i bil. De er langt greiere å jobbe med en eventuelle invertere(som både kan ødelegge og lage støy).

Kabinettet du har fra før bør du kunne bruke, men det blir vel kanskje litt stort?

En anbefaling er å sjekke ut carputer.no, der er det mye informasjon og tips :thumbup:

6294185[/snapback]

Skal ha touch skjerm, og strømforsyning for bil koster jo 3 ganger så mer som en inverter/omformer da :dontgetit::p men det du sier angående støy og sånt....går det utover lyd anlegget eller noe annet også?

Og kabinettet jeg har fra før er 1,5L cola flaske i høyden og 0,5L cola flaske i bredden, dybden er midt imellom 1,5L og 0,5L cola flaske :D

Lenke til kommentar

6294185[/snapback]

Skal ha touch skjerm, og strømforsyning for bil koster jo 3 ganger så mer som en inverter/omformer da :dontgetit::p men det du sier angående støy og sånt....går det utover lyd anlegget eller noe annet også?

Og kabinettet jeg har fra før er 1,5L cola flaske i høyden og 0,5L cola flaske i bredden, dybden er midt imellom 1,5L og 0,5L cola flaske :D

6294741[/snapback]

Har du bygd det inn i ei colaflaske? :p

Støy fra inverter kan påvirke lyd og skjermbilde. KAN, ikke nødvendigvis at det gjør det. Det er flere ting ved en carputer-installasjon som også kan forårsake støy.

Selv om den koster mer, er det verdt det. Bla har den timinger som gjør at den skal slå av carputeren/eller sette den i standby x antall minutter etter at du har tatt av tenninga. Den kan også styre andre ting som forsterker osv. Dessuten, det viktigste, den overvåker spenninga på batteriet og slår seg av dersom denne kommer under en forhåndsdeffinert verdi, slik at du har strøm til å kunne starte bilen senere.

Lenke til kommentar

6294185[/snapback]

6294741[/snapback]

Har du bygd det inn i ei colaflaske? :p

Støy fra inverter kan påvirke lyd og skjermbilde. KAN, ikke nødvendigvis at det gjør det. Det er flere ting ved en carputer-installasjon som også kan forårsake støy.

Selv om den koster mer, er det verdt det. Bla har den timinger som gjør at den skal slå av carputeren/eller sette den i standby x antall minutter etter at du har tatt av tenninga. Den kan også styre andre ting som forsterker osv. Dessuten, det viktigste, den overvåker spenninga på batteriet og slår seg av dersom denne kommer under en forhåndsdeffinert verdi, slik at du har strøm til å kunne starte bilen senere.

6294921[/snapback]

Har du bygd carputer eller? :D ......ser ut som om du har en del erfaring :p

Pcen er en HP Brio! :D

Veldig liten for å si det sånn :p , og hadde lyst på cola akkurat da :p

Lenke til kommentar
Hehe, byttet ut fra meter til colaflasker i internasjonal standard, bokser i stedet for inches :cool:

Sjekk på carputer, se under webshop, der har de mange forskjellige gadgets til carputer...

6327470[/snapback]

Hehe, ja :p

Tenkt på dette.....kanskje jeg skal være oppfinneren av ny måle enhet i flasker :p

Ja har gjort litt der...og spurt på forumet der....veldig mye bra der....

Fått nok hjelp her også, og råd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...