Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Salg av hobbyting på privat server

Anbefalte innlegg

Salg av tjenester/varer er kommersielt. Derfor ulovlig.

:!: Det må være dagens :!:

6268746[/snapback]

Vel.. :blush: Glemte nok å legge inn en "på private linjer" der et sted ja. Er vel noen ISP'er som tillater slik, men har igjen å finne en :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett, dersom du skulle komme opp i en klemme, så har bluecom alt på sin side.

6268339[/snapback]

Føler jeg har mitt på min side nå, siden Bluecom jo har godkjent det.

6268729[/snapback]

Du har godkjent en avtale som tilsier at servere og kommersiellt bruk ikke er lov. Så jeg tror nok Bluecom har alt på sin side, uansett hva en stakkarslig supportkar sier :)

Lenke til kommentar
Jeg tror du tar feil. Jeg har ikke direkte-erfaring med Bluecom, men kona har hjemmeside på Start. Der la hun ut en del informasjon om et søm-prosjekt hun hadde på en søm- og designskole, og informasjonen inneholdt en del søm-mål, mao. en god del tall.

Start har tydeligvis en automatisk scan av sidene, for hun fikk epost om at hennes sider inneholdt noe som var mistenkt å være priser for salg, og at dette var ulovlig å ha på Start sine sider.

Det holdt å sende dem en epost om at det ikke var noen kommersiell virksomhet, men det viser at de også tar de som har en enkel liten hjemmeside.

6267481[/snapback]

Start har vel egent hostingtjeneste da. Hvis ikke så må start scanne alle maskinene i hele nettet sitt, og det kan jo sette spørsmål ved et par andre ting da...

Men som det sies her. Komersiell bruk på et privat abonnement er ikke tillatt.

I og med at TheBoz fikk mail fra Bluecom om at det var greit at han hadde en webshop så bør det ikke være en issue.

Og for å "krangle" litt... Hvis jeg har en webserver som jeg legger ut min gamle mobiltelefon på og skriver at den er til salgs... Da bryter jo jeg avtalen? Det vil jo nesten være definert som komersiell drift? Hvis man da ser bort fra at det sikkert ikke er tillatt med en egen webserver.

Lenke til kommentar
Trodde kommersiel drift var salg av elektroniske tjenester jeg... Mailserver, gameserver, webserver osv... Gjelder dette salg av fysiske varer også? Den var ny for meg...  :hmm:

6272702[/snapback]

Hvorfor skulle "salg av varer" være mindre kommersielt enn "salg av tjenester"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...