Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har noen gamle godt brukte VHS filmer som jeg skulle ha lagt inn på pcen for så å brenne ut på dvd, men jeg vet ikke hva slags kabler jeg trenger til dette. Jeg har et Gigabyte GeForce 6600 skjermkort og et nForse hovedkort med forskjellige inn og utganger så jeg har ingen anelse på hva jeg trenger. Bakpå videospilleren er det scart. Noen som kan hjelpe meg å velge riktige kabler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du kjøper et tv-kort eller et skjermkort med tv-inngang så skal det vel gå. :)

Og så trenger du vel en lydkabel og en videokabel med phonokontakter.

6261730[/snapback]

jeg har s-video utgang holder ikke det?

6261765[/snapback]

Som du sier selv, en UTgang, så det går ikke. Må ha en inngang.

ViVo - Video In Video Out - du har ikke det siste! Men som Nevnarion sier så kan du skaffe deg et TVkort, det er mye billigere enn å innvistere i et nytt skjermkort :)

Lenke til kommentar
Om du kjøper et tv-kort eller et skjermkort med tv-inngang så skal det vel gå. :)

6261730[/snapback]

6261765[/snapback]

Som du sier selv, en UTgang, så det går ikke. Må ha en inngang.

ViVo - Video In Video Out - du har ikke det siste! Men som Nevnarion sier så kan du skaffe deg et TVkort, det er mye billigere enn å innvistere i et nytt skjermkort :)

6261792[/snapback]

hehe ja jeg så det etter jeg hadde skrevet det;) men takk for hjelpen

Lenke til kommentar

6261730[/snapback]

6261765[/snapback]

Selv om du hadde hatt en s-video inngang på skjermkortet så hjelper ikke det. Video sender ikke s-video.

På et ViVo (Video In, Video Out) skjermkort følger det med en adapter som du kan koble til komposittkabelen (den gule phonopluggen). Lyden plugges in på lydkortet.

Det letteste å bruke da er en scart som går over til 3,5mm stereo-jack og kompositt.

Har selv milevis med VHS som jeg skal ha overført til pc. Jeg har ViVo skjermkort, men har bestemt meg for å vente til jeg har en stasjonær DVD-opptager fordi...

... kompositt forringer bildekvaliteten (ikke mye)

... med en DVD-opptager kan jeg koble VHS og DVD sammen med scart :)

... har prøvd å ta opp diverse fra TV til PC, men jeg får lydsyncproblemer

... minimalt med innstillinger på en DVD-opptager = lettere

Selv om jeg til syvende og sist skal ha opptaket til PC så kommer jeg til å ta omveien via en DVD-opptager... rippe platen på PC og konvertere filene der til ønsket format (DivX eller hva det måtte bli...).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...