Gå til innhold

Bra opptak fra paraboltuner til PC.

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å bruke en PC til å ta opp programmer fra parabolanlegget, men uansett hvilket TV-kort jeg prøver blir kvaliteten på opptaket dårligere enn en middels VHS-opptaker. :(

Siden jeg bruker en SCART --> S-Video --> PC oppkoppling, er det vel ikke så mye annet å forvente, men hvilke andre muligheter har jeg egentlig? Finnes det f.eks paraboltunere med digital video ut? Hvis det finnes noe slikt, hvilke TV-kort må jeg kjøpe for å ta imot dette?

Vet egentlig veldig lite om dette og stiller kanskje feil spørsmål her, men alle forslag til hvordan jeg kan få et bra opptak fra paraboltuner til PC, taes imot med stor takk! :)

Edit: Har ingenting imot å kjøpe en ny tuner hvis det trengs.

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra forslag, men har ikke funnet noen slike innebygde tunere som klarer det nye kodesystemet til Viasat. Hadde faktisk et slikt system som fungerte veldig bra. Da brukte jeg Hauppauge win tv Nexus (tror det skrives slik), men helt siden Viasat skiftet kodesystem kan jeg bare ta imot gratiskanaler. :(

Lenke til kommentar

Hvis du på død og liv skal ha ekstern tuner, så er vel ikke dreambox så dumt. Disse kan du enten ta opp rett på, eller så kan du streame til pc'en for så å ta opp streamen.

Ang nds (viasat) så finns det vel noen camer som skal klare det om jeg ikke tar feil... matrix eller noe slikt om jeg ikke husker helt galt

Lenke til kommentar
Ang nds (viasat) så finns det vel noen camer som skal klare det om jeg ikke tar feil... matrix eller noe slikt om jeg ikke husker helt galt

6261390[/snapback]

Dette har jeg ikke hørt om før. Vet du hvor jeg kan finne mer info om dette? Hvis det finnes en cam som klarer det, kan jeg sikkert bruke det gamle Nexus kortet mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...