Gå til innhold

Achievements - Ubrukelig etter hvert?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Nå bør det jo være slik at gamertag-informasjon lagres i savegames, noe som betyr at man ikke enkelt burde kunne kopiere de over.

Dessuten er jo achievements bygd opp slik at man får score idet man unlocker et achievement - så det vil neppe funke å laste ned en 100% save uansett.

Lenke til kommentar

Tenkte å svare på den der. Ikke for å forsvare at jeg har over 29000 poeng :p men bare det med hvorfor folk kommer med så rare påstander.

Er ingen forskjell på noen som f.eks spiller graw, bf2, pgr eller prøver å bli trueskill rank 50 i table tennis og bruker timesvis på et par spill om dagen, enn noen som fordeler det over flere spill. Men det virker selvfølgelig som at man spiller mer hvis man har høyere score. Noen liker å konkurrere i å være best i et spill (eller et par utvalgte), mens andre konkurrerer om å klare mest mulig achievements.

Nå har det seg sånn at det er bra mange lette spill, som krever alt fra 10 minutter til et par timer for å få alle de 1000 poengene. Dette er spill sånn som fifa 2006, fight night, king kong, madden, nba 2k6, nba live 2k6, nhl 2k6. 7000 lette poeng bare der. Bare å låne eller kjøpe og så levere tilbake/selge.

Tomb Raider, Xmen, nfs: most wanted, oblivion, condemned, cod, tony hawk, hitman, amped, nye fifa spillet (500 poeng er enkle) osv er spill man klarer på noen dager, som er ca 9500 poeng, or dermed har man relative enkle 16 500 poeng på veldig kort tid, uten å måtte ha kuttet ut livet sitt og låst seg i en mørk kjeller slik myten sier om alle med høy gamerscore :p . Det handler bare om hvilke veier man tar for å få poengene. Noen syns det er greit å ha masse poeng, andre bryr seg ikke. Hva gjør vel det?

Men for å gå tilbake til topicet, "Achievements - Ubrukelig etter hvert?". Achievement har vel aldri vært brukbart til noe. Ikke er det verd MS Points eller "status" nå som det er så mange som jukser blant toppen.

Endret av RoutineX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Største problem med achievements er at det ikke er noen fastsatt standard på hvordan de skal fordeles - med 30 minutters spill i NBA 2k6 fikk jeg 1000 uten å svette, mens f.eks Burnout Revenge er relativt vanskelig å få høstet inn på. Synes Microsoft burde sette litt mer krav til slikt, selv om utviklerene neppe bryr seg - slik situasjonen er nå kan man tjene spenn på dårlige spill bare det er enkelt å høste achievements.

Egentlig er achievements en flott måte å motivere folk til å legge inn litt ekstra i spill, første tittel jeg tro 100% på var Amped 3, og der var de faktisk flinke med achievements - for det krevde en god del tid, og spillet klarte faktisk å forbli morro hele veien.

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da trenger man MS-points.

Enten ka disse skaffes via "skrapekort" som kjøpes i butikk, eller du trykker på blå-X knappen når du er inne på Xbox Market place.

Dermed kjøper du MS_Points via VISA-kortet du har registrert på Livekontoen.

Mange butikker snyter deg i for av høy pris på skrapekortet i forhold til hvor mange MS-points du kan kjøpe for samme pris over Live.

Lenke til kommentar
...utviklerene neppe bryr seg - slik situasjonen er nå kan man tjene spenn på dårlige spill bare det er enkelt å høste achievements.

Egentlig er achievements en flott måte å motivere folk til å legge inn litt ekstra i spill, første tittel jeg tro 100% på var Amped 3, og der var de faktisk flinke med achievements - for det krevde en god del tid, og spillet klarte faktisk å forbli morro hele veien.

6341603[/snapback]

Har du spilt Perfect Dark? Der tar det vel over tre måneder å fa 100% på. Selv har jeg ikke klart det.

Jeg tror de fleste utviklerne bryr seg, siden de vil at folk skal spille spillet og synes det er bra. Men som på FIFA 06: 250 gp for å vinne World Cup (Sånn sirka), det blir litt enkelt kanskje. (Har ikke spilt det, så...)

Ett spill som har perfekt achievements for meg; Marble Blast Ultra.

Lenke til kommentar
Folk er forskjellige. Selv synes jeg det er flaut å ha høy gamerscore.

6624099[/snapback]

Så du gjør deg dårligere når du spiller for å slippe å få achievements?

6626534[/snapback]

Det han sier er at han ikke kjøper ett spill han vanligvis ville kjøpt KUN for achievements.

Og han spiller ikke gjennom spillet 5 ganger for å få med seg alle poengene.

Det er jo folk som sliter i timesvis for å få f.eks 1000 headshots awarden osv... Jeg spiller de spillene jeg liker mye fordi det er artig, ikke for å få achievements.

Man er ikke konge i mine øyne fordi om man har 22222 achievementpoeng (en på lista mi har det)

Lenke til kommentar

6624099[/snapback]

6626534[/snapback]

Det han sier er at han ikke kjøper ett spill han vanligvis ville kjøpt KUN for achievements.

Og han spiller ikke gjennom spillet 5 ganger for å få med seg alle poengene.

Det er jo folk som sliter i timesvis for å få f.eks 1000 headshots awarden osv... Jeg spiller de spillene jeg liker mye fordi det er artig, ikke for å få achievements.

Man er ikke konge i mine øyne fordi om man har 22222 achievementpoeng (en på lista mi har det)

6626587[/snapback]

Nei, Kongen har bare 3995 gamerpoints...

Lenke til kommentar

6624099[/snapback]

6626534[/snapback]

Hæ? Nå skjønner jeg ingenting. Han kjøper ikke spill han vanligvis ville kjøpt pga achievements?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...