Gå til innhold

Overføre data fra en server til en ny

Anbefalte innlegg

Har en server som har stått oppe, men nå får jeg den ikke igang igjen, så jeg tenkte og lage en ny server på en laptop med ødelagdt skjerm.

Hvordan kan jeg få ALT av data fra den gamle serveren til den nye enklest mulig? Da er det altså MySQL databaser jeg snakker om og web-sider(joomla, vanelig php-sider med mysql).

Først må jeg jo få det over til laptopen, og da har jeg en annen Linux(også XP) maskin jeg tenkte jeg kunne bruke. Men, kan jeg overføre databaser og websider først til en annen harddisk\PC også over til laptopen\serveren UTEN og miste bruker og filrettigheter på filene?

Og en annen ting. Hvordan vil disse PC'ene funke som server? Hvilken vil gjøre en mest stabil\kjappest jobb?

PC 1

AMD 500Mhz CPU

rundt 650MB Ram

vanelig hovedkort.

en IDE 20GB harddisk

PC2 - Laptop

Pentium3 1Ghz CPU

256MB ram

Vanelig 20GB harddisk.

edit: mere tydelig at det er Pentium 3 ;)

Endret av Gakkakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ann på. Dersom en grei server hadde vært målet, hadde jeg nok vurdert den stasjoære sterkt (masse masse RAM, lett å bygge ut med mer disker etc.)

Men laptopper er jo stille og fine da ... Og så har de innebygget UPS :p

Lenke til kommentar
De stemte i allefall, så det er nok ikke problemet.. Blir mere og mere redd for at hovedkortet har blitt ødelagt.. Vanskelig og få tak i eldre hovedkort til en stakkars gammel AMD.

6261007[/snapback]

Litt ot, men allikevell on topic: Er desverre redd for at du kan ha "poffet" hovedkortet ditt ja.. over til ot: Hvilken socket er det snakk om?

6261928[/snapback]

3.1 Ghz og 256 RAM? Kjøpt på Elkjøp? :p

6262368[/snapback]

Du stusser litt. Det er ingen punktum der, så det jeg mener er (Pentium 3) 1Ghz. Altså Pentium tre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...