Gå til innhold

Dell 640M, støy, varme osv.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har 6-cellers batteri, og kan bruke den nesten en hel skoledag uten å lade den. Hvis jeg hører på musikk og skriver samtidig, men har skrudd ned lysstyrken på skjermen og har satt maskinen til "bærbar" modus, holder den nok opptil 4 timer. :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en 640m til lillesøstera til samboern og er kjempefornøyd. Jeg har naturlig nok ikke testen den veldig grundig, men har brukt den et par timer.

Oppsett:

Intel ® Core™ Duo Processor T2300 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

512MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x256)

Kjipt med 2x256, men dell er kyniske og gir ikke 1x512 muligheten, og oppgraderingen til 1gb på nesten 1200 hadde hun ikke råd til.

8x DVD+/ -RW med software, brenner og leser både CD og DVD

9 Cell 80WHr Primary Battery

Dette er en 160-180gram tyngre, og bygger endel ut på baksiden, ikke under som det blir sagt her. Jeg kan desverre ikke sende bilder, men batteriet bygger kanskje 2-3cm ut på baksiden og rekker ca 75% av lengden. Mulig jeg sier feil mål, da jeg er dårlig på sånt, men jeg har ikke pcen her :p

Windows måleren som sier hvor lenge det er igjen av batteriet er rimelig ustabil, men pcen sto på lenge, minst 6 timer før jeg ladet første gang. I begynnelsen viste den 97% og 6t 49min (eller no slikt) Jeg synes det er verd det å ha et litt utstikkende batteri så lenge det er så bra, og egentlig er batterikapasiteten alene godt nok argument for å kjøpe maskina.

Totalt sett gjør dette at maskinen blir noe tyngre og litt tykkere enn min egen HP 14"WideScreen, men den er alikevel behagelig å ha i fanget og virker langt mer solid enn min HP.

14.1" WXGA+ UltraSharp™ (1440 X 900) TFT skjerm med TrueLife™- widescreen

Jeg likte skjermen veldig godt. Den er klarere og bedre å jobbe med etter min mening. Vel verd de 2-300 kronene. Tåpelig av hu dama jeg snakket med fra dell at hun ikke engang spør om jeg vil ha denne skjermen. Antagelig er det mindre fortjeneste på denne :p

Jeg fikk Kengsington Wireless musa gratis, men tror ikke jeg ville brukt 3-350 kr på den da førsteintrykket var at den var _veldig_ kresen på underflater og hadde ørlite grann etterheng. MAO. kjøp en MS/Logitech mus et annet sted.

Maskinen fikk ca 5600 i cpumark. Til sammenligning fikk min P-M Dothan 1,4GHz 3900.

Men den føltes i noen få tilfeller alikevel noe treig (muligens litt lite ram :\). men dell har stappa den med masse stygg og ekkel programvare (mye trial-ware). Det medfølger en lapp som sier at du ikke trenger windows cd fordi du har harddisk recovery, men at du kan få tilsendt cden om du trenger den. Den linken der virka ikke, men jeg skal ringe og be om cden slik at jeg kan installere en clean versjon av windows, og frigjøre de 10GB som recovery tingen opptar. Om du bestiller og snakker med en selger, si fra at du vil ha windows cden med en gang!

Jeg er iallefall fornøyd med pcen og ville kjøpt en slik selv om jeg skulle kjøpt bærbar nå. Men du kan evt prøve å smiske med selgeren å få pcen med 1stk minnebrikke (si at du sannsynligvis trenger mer minne senere) og så kjøpe en ekstra rimelig på en nettbutikk.

Lenke til kommentar

Da er følgende pc bestilt:

Inspiron 640M Duo Processor T2500 (2 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

14.1" W Screen WXGA+ UltraSharp (1440 X 900) TFT Display with TrueLife

2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)

80GB (7,200 rpm) Hard Drive

Internal 8X DVD+/-RW Drive

Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors

Dell TrueMobile 350 internal Bluetooth Module

Kan si jeg gleder meg litt nå.. :-)

Har lest endel på nettet og virker som eneste ankepunket noen har er at de mener pcen lekker litt lys i nedre kant av skjermen.

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Da er følgende pc bestilt:

Inspiron 640M Duo Processor T2500 (2 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

14.1" W Screen WXGA+ UltraSharp (1440 X 900) TFT Display with TrueLife

2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)

80GB (7,200 rpm) Hard Drive

Internal 8X DVD+/-RW Drive

Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors

Dell TrueMobile 350 internal Bluetooth Module

Kan si jeg gleder meg litt nå..  :-)

Har lest endel på nettet og virker som eneste ankepunket noen har er at de mener pcen lekker litt lys i nedre kant av skjermen.

6303348[/snapback]

Hehe ser at du gikk for maks på spesifikasjonene

:w00t:

Hvor mye betalte du for det?

Lenke til kommentar

Tror jeg havnet meget gunstig prismessig ut av det.

Kr 12500, var dobbelminnekampanje mm.

Bygger jeg den på nettet nå koster den 15800 eller 16800 og det med 533 MHz minne..

Er litt rart, samme oppsettet på 2 forskjellige utgangspunkt på dell.no gir forskjellig pris..

Tok med en ekstra strømadapter og en multifunksjonsprinter også, totalt 13250.

Me happy. :-)

Lenke til kommentar

Nå er dere vel alle utrolig spente..

Pcen er i hus! :)

Har ikke fått brukt den så mye enda, men er liten og nett. Mye div programmer installert, bort med det..

Rask, stille og fin så langt.

Skjermen er meget uvant med det glossy belegget og liten skrift, litt annerledes tastatur. Foreløbig savner jeg den gamle pcen litt, med større oppløsning og ikke minst styrepinne.

Men er tilvenning så nå må jeg bare finne ut hva jeg gjør med den gamle..

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Fikk også min i dag. Litt teit at de absolutt skal legge til alle de programmene side som jeg aldri bruker uansett. Masse trials også, men har nå fått fjerna det meste av det tror jeg :)

Ellers en knall PC :D

Stillegående, og en suveren batteritid. Satt 7 timer med den i dag uten å lade den opp!!

Lenke til kommentar
Tror jeg havnet meget gunstig prismessig ut av det.

Kr 12500, var dobbelminnekampanje mm.

Bygger jeg den på nettet nå koster den 15800 eller 16800 og det med 533 MHz minne..

Er litt rart, samme oppsettet på 2 forskjellige utgangspunkt på dell.no gir forskjellig pris..

Tok med en ekstra strømadapter og en multifunksjonsprinter også, totalt 13250.

Me happy. :-)

6310012[/snapback]

Kunne du skrevet opp det du valgte? evt en link. Tar en slik som deg jeg.

Vil tror den vil passe mitt år på folkehøgskole med skriving/turer/litt spill/ og mye film:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan ikke se at noen har svart på spørsmålet om hvor mye varme den utvikler. Hadde vært greit om noen delte litt førstehåndserfaring. Jeg hadde også satt veldig stor pris på å få vite hvor mye støy den produserer, og om tastaturet lager mye støy. I et auditorium er det lite kult å ha en maskin som overdøver foreleser :D.

Slik jeg ser det, er Inspiron 640m det beste alternativet for meg. Er student ved høgskole, så jeg bruker den verken til spill eller andre tunge ting.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at den er nærmest lydløs, kan ikke skjønne at tastaturet skal plage noen og blir vel ikke glohet akkurat. Sånn sett høres den perfekt ut til ditt bruk.

Forøvrig er jeg meget fornøyd med min 640m, måtte riktignok skifte både tastatur og optisk drev, defekte.

Men angrer litt at jeg ikke vurderte 6400 mere. Den hadde nok passet mitt bruk minst like bra. Er lite på farten med pcen og en større skjerm hadde ikke gjort noe.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Hvordan vil det fungere hvis man f.eks har 1x512mb rambrikke, og oppgradere senere?

Man må jo være sikker på at man får identisk ram, slik at ting blir stabilt. Og selv om man får bestilt samme merke, type og rammodell, er ikke dette det samme som en Twinpack med 2x like rambrikker som man får i en pakke.

Eller hur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...