Straffa Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg har et 7800GTX skjermkort. Jeg skulle dra ut en sata ledning. Så jeg demonterte skjermkortet fra maskinen. Dro ut strømkabelen som du må ha til skjermkortet. Da jeg monterte det tilbake får jeg bare sort skjerm. Ingenting skjer. Ikke noe varselpip, kan ikke gå i bios. Har lagt merke til at vifta på skjermkortet bråker skikkelig som den skal under oppstart men den går ikke ned. Hvis jeg tar ut skjermkortet og starter maskinen så hører jeg hard disken begynner og laste inn windows. Men så fort jeg setter den inn blir det sort skjerm og vifta på skjermkortet er på maks. Har satt tilbake strømkabelen til skjermkortet. Den strømledingen fra skjermkortet har 2 kontakter. Er det farlig å kontakte de begge? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) 1pci-e=24volt molex=12volt en delt pci-e kabel utgang med 2 molex er: 12v+12v=24v som skjermkortet skal ha, www.shg.no 800503 [På lager, levering 2-4 dager] shg Computers PCI-Express Cable - 2 Molex -> PCI-E Lane Connector er det sånn ledning du kun har koblet 1 molex til? da skal begge kobles. http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=800503 Endret 7. juni 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 1pci-e=24voltmolex=12volt en delt pci-e kabel utgang med 2 molex er: 12v+12v=24v som skjermkortet skal ha, www.shg.no 800503 [På lager, levering 2-4 dager] shg Computers PCI-Express Cable - 2 Molex -> PCI-E Lane Connector er det sånn ledning du kun har koblet 1 molex til? da skal begge kobles. http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=800503 6260655[/snapback] Ja det er sånn type ledning. Var redd for at jeg hadde gjort noe galt. Jeg koblet begge 2 tilbake. Men jeg får fortsatt sort skjerm. Skjermkortet står på fult med vifte. Hvis jeg tar ut strømmen får jeg akkurat samme feil. Jeg har prøvd og starte uten skjermkort og da går hard disken og det høres ut som den laster inn windows. Alt virket bra helt til jeg tok den ut og satte den tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå