themanfrom Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Har hørt noe om at Inter sine prossessorer er bedre til å kjøre flere oppgaver samtidig. Er dette bare tull? 6271702[/snapback] Både ja og nei. Vel, om du har en "D" prosessor, som står for dual(dualcore), så kan en intel slå fra litt i Multitasking, men AMD kan forsatt gjøre det samme med sine "X2" prosessorer og da ha bedre spillytelse også, X2 benytter samme teknologi(dualcore).. Endret 9. juni 2006 av Patrick.M Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Har hørt noe om at Inter sine prossessorer er bedre til å kjøre flere oppgaver samtidig. Er dette bare tull? 6271702[/snapback] På noen prosessorer har de HT, som muligjør å holde på to tråder med en kjerne. Men med dobbeltkjerner ( X2, D8x0, D9x0, Core Duo, Core 2 Duo) er de igjen mye bedre enn prosessorer med HT. Dobbeltkjerne med HT kan da holde fire tråder, med det er vel kun EE prosessorerne som har HT nå(?). Min erfaring er at Intel kan føles raskere og mer fleksibel i vanlig Windows-bruk. At den tar seg færre tenkepauser og er raskere. Syns ikke jeg får samme flyten i Windows, selv med Opty 144 @ 2.7 og 2GiB ra, kontra 1GiB og 3.0GHz Northwood. Endret 9. juni 2006 av mr_lf Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Er jeg korrekt i min oppfattning om at veldig mange av forskjellene mellom Intel og AMD (feks "AMD er best til spill, Intel er best til kontorgreier") har blitt viska ut etterhvert? Synes det virker som Intel og AMD er ganske like, jeg. Av nøyaktig de samme grunnene som mr_lf har nevnt hadde jeg kjøpt (les: skal jeg kjøpe) en 930 med 'Bad Axe' rev. 304 i ei ny maskin. Men for all det, både AMD og Intel lager gode CPUer, og med litt research er det vanskelig å gå veldig feil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Helt egentlig, så synes jeg at det virker som om folk sammenlikner nyere AMD f.eks 3000+ med P4 530 (3,0), og sistnevnte er uten 64-bit blant annet. Det burde heller sees i det perspektiv at: Intel Pentium 4 530 vs 3000+ Clawhammer... her vant intel me 300 poeng i 3dmark05, de lå likt i Quake3Arena, og i FarCry slo AMD Intel. En sammenlikning av 3000+ Venice og en 530 er helt feil, og mange har gjort det siden AMD har kommet ut med nye revisjoner og versjoner med bl.a. mindre kjerne-ting (husker ikke hva det heter, måles i nm), fra 130nm til 90. Intel var treg med å komme med 630... Husker dette, for jeg kjøpte min 530 i 2004, og først en gang etter midtsommer kom 6xx-serien fra Intel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå