Monique Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hadde problemer med at min helt nye 6280 begynte å "løsne" i "lokket", sliden ble større og hele delen ble mer bevegelig. Pga. det så begynte også telefonen å lugge litt innimellom ved sliding oppover. Så hadde jeg litt bugs på den. Leverte den derfor inn til reperasjon samt til oppgradering. Telefonen var knappe tre uker gammel da jeg leverte den inn og problemene hadde begynt allerede etter litt over en uke. Nå ringte jeg i dag for å forhøre meg om telefonen da jeg sitter igjen med en gammel bråkete en. Telefonen har vært på rep. allerede halvannen uke nå. De ser ikke på skjermen hvor langt det er kommet, men mener at svært mange 6280 må sendes bort for rep. Om den ikke er det så var det mest trolig noen deler de ventet på. Det var ikke skrevet noe om hva som var galt, hva de venter på eller hva som vil bli gjort, og det irriterer meg litt. Hva er "lover og regler" på slike ting? Hvor mye må man "tåle" av slikt på en tre uker gammel mobil? Må jeg bare sitte og vente til den er ferdig? Har jammen lyst til å sende Nokia en mail iallefall Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 1,5 uke er ikke all verdens å vente.. Gutta i klassen min hadde problemer med SE w800i, og ventet opptil 2,5 uke på å få den tilbake da en joystick skulle fikses.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 utgangspunktet er at 2-4 uker er urimelig tid jf. fkjl. Det er selvfølgelig strid om det her på forumet. Mitt utgangspunkt er 2 uker, men men. jeg vil anta at dersom ting er som de vanligvis er, så sendes den til Danmark eller Tyskland. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 utgangspunktet er at 2-4 uker er urimelig tid jf. fkjl. Det er selvfølgelig strid om det her på forumet. Mitt utgangspunkt er 2 uker, men men. jeg vil anta at dersom ting er som de vanligvis er, så sendes den til Danmark eller Tyskland. 6261775[/snapback] 2-4 uker er jo himmel eller helvete da...vår snittservicetid er 3,8 dager, pluss 1-2 dager i transport. Lenke til kommentar
Monique Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg skjønner at halvannen uke ikke er all verden. Men siden det ikke sto noe på skjermen om hva, hvor, hvem eller hvorfor så ser jeg for meg at det kan ta noe mer tid. Så det var mest: "hva kan jeg forvente meg" jeg var ute etter liksom. Ting kan ta tid, skjønner det, men trodde at reperasjonsstedene iallefall oppdatterte pc skjermen sin med fremgangen, og kanskje spesiellt på en telefon som er så ny. Det er klart man er noe utålmodig med en så ny og dyr telefon. Får vel bare vente og se, blir jo spennende å se hvordan telefonen er blitt nå etterpå iallefall. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) utgangspunktet er at 2-4 uker er urimelig tid jf. fkjl. Det er selvfølgelig strid om det her på forumet. Mitt utgangspunkt er 2 uker, men men. jeg vil anta at dersom ting er som de vanligvis er, så sendes den til Danmark eller Tyskland. 6261775[/snapback] 2-4 uker er jo himmel eller helvete da...vår snittservicetid er 3,8 dager, pluss 1-2 dager i transport. 6264227[/snapback] snitttid på n90 er 1 mnd når den skal inn på service. Dette gjelder i teorien alle "nyere" nokia telefoner som teleservice ikke får røre ved verre problemer. Disse går direkte til Tyskland. Dette gjelder også Siba, hadde samme problem emd 6630 da den var ny. Den måtte til Danmark. Endret 8. juni 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 utgangspunktet er at 2-4 uker er urimelig tid jf. fkjl. Det er selvfølgelig strid om det her på forumet. Mitt utgangspunkt er 2 uker, men men. jeg vil anta at dersom ting er som de vanligvis er, så sendes den til Danmark eller Tyskland. 6261775[/snapback] 2-4 uker er jo himmel eller helvete da...vår snittservicetid er 3,8 dager, pluss 1-2 dager i transport. 6264227[/snapback] snitttid på n90 er 1 mnd når den skal inn på service. Dette gjelder i teorien alle "nyere" nokia telefoner som teleservice ikke får røre ved verre problemer. Disse går direkte til Tyskland. Dette gjelder også Siba, hadde samme problem emd 6630 da den var ny. Den måtte til Danmark. 6264903[/snapback] er den borte i 1 mnd så er det altfor lenge, og nokia customer care bør rydde opp i det med en gang. kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i 4 uker på noen nokia modeller, men nå er jeg heller ikke inne og sjekker servicetiden på alle tlf vi leverer inn. Lenke til kommentar
Monique Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 utgangspunktet er at 2-4 uker er urimelig tid jf. fkjl. Det er selvfølgelig strid om det her på forumet. Mitt utgangspunkt er 2 uker, men men. jeg vil anta at dersom ting er som de vanligvis er, så sendes den til Danmark eller Tyskland. 6261775[/snapback] 2-4 uker er jo himmel eller helvete da...vår snittservicetid er 3,8 dager, pluss 1-2 dager i transport. 6264227[/snapback] snitttid på n90 er 1 mnd når den skal inn på service. Dette gjelder i teorien alle "nyere" nokia telefoner som teleservice ikke får røre ved verre problemer. Disse går direkte til Tyskland. Dette gjelder også Siba, hadde samme problem emd 6630 da den var ny. Den måtte til Danmark. 6264903[/snapback] er den borte i 1 mnd så er det altfor lenge, og nokia customer care bør rydde opp i det med en gang. kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i 4 uker på noen nokia modeller, men nå er jeg heller ikke inne og sjekker servicetiden på alle tlf vi leverer inn. 6271614[/snapback] Wow, håper dette ikke drøyer så lenge da. Himmel og hav...synes egentlig det er over alle grenser jeg da, å kanskje måtte vente en måned på en telefon som er helt ny. Kanskje en burde hatt to ordentlige telefoner, er jammen ikke sikker på at de gamle vi har som reserve kan holde stabilt i så lange tider. Ergelig det der, burde vært noen "lover og regler" på slikt. Men kanskje er min ferdig snart, får jo håpe på det, og at den er helt i orden så ikke den må inn igjen. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 *snipp 6271614[/snapback] de fleste nye nokia telefoner med problemer utover software eller som verkstedet ikke kan ta, noe som blir det meste, går direkte utenlands. Det er beskjeden jeg fikk fra Telesrevice på hvorfor n90 alltid forsvant til tyskland. Lenke til kommentar
Monique Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 *snipp 6271614[/snapback] de fleste nye nokia telefoner med problemer utover software eller som verkstedet ikke kan ta, noe som blir det meste, går direkte utenlands. Det er beskjeden jeg fikk fra Telesrevice på hvorfor n90 alltid forsvant til tyskland. 6272572[/snapback] Ja, etter nesten to uker på verksted her altså så får jeg i dag en sms om at telefonen er sendt videre - Oslo. Jeg ringer og må "presse på" for i det helt tatt få greie på hva som var feil og hvorfor den er sendt bort. Da får jeg beskjed om at et problem kunne de muligens hatt løst der men oppgraderinga kan ikke de ta seg av så da sendte de liksågodt bort hele skiten. Det trengte man altså to uker for å finne ut. Oslo kan fortelle meg at telefonen ikke er mottatt ennå. Om ting er "enkle" så tar det i gjennomsnitt tre til fem dager plus sending, men er det deler som må bestilles så tar det laaaaaang tid - hennes ord. Jeppers, morro med ny mobil Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hvor lang tid det tar, avhenger jo av hvor den levers inn hen... Lever du den til et verksted i Oslo, er det jo noen dager, viss den ikke må videresendes. Leverer du den til en butikk, må den sendes til et verksted, og slikt tar tid! Ofte sender de den ikke, før en til to dager etter at du leverte den inn. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 *snipp 6271614[/snapback] de fleste nye nokia telefoner med problemer utover software eller som verkstedet ikke kan ta, noe som blir det meste, går direkte utenlands. Det er beskjeden jeg fikk fra Telesrevice på hvorfor n90 alltid forsvant til tyskland. 6272572[/snapback] Ja, etter nesten to uker på verksted her altså så får jeg i dag en sms om at telefonen er sendt videre - Oslo. Jeg ringer og må "presse på" for i det helt tatt få greie på hva som var feil og hvorfor den er sendt bort. Da får jeg beskjed om at et problem kunne de muligens hatt løst der men oppgraderinga kan ikke de ta seg av så da sendte de liksågodt bort hele skiten. Det trengte man altså to uker for å finne ut. Oslo kan fortelle meg at telefonen ikke er mottatt ennå. Om ting er "enkle" så tar det i gjennomsnitt tre til fem dager plus sending, men er det deler som må bestilles så tar det laaaaaang tid - hennes ord. Jeppers, morro med ny mobil 6275262[/snapback] er nok verkstedet som opprinnelig fikk den som driter seg ut her. å holde en tlf i to uker for så å finne ut at den må videresendes er rett og slett dårlig. håper det løser seg snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå