Melkekartong Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Du er inne i siste halvår av læretida og skal avlegge fagprøve. Firmaet du er ansatt i, har fått oppdraget med å utføre installasjonen i forbindelse med rehabilitering av et skolebygg. Anlegget er for stort til fagprøve, så du skal planlegge og utføre en del av installasjonen. Bygget er i to etasjer, og tegningen på vedlegget viser første etasje. Hovedtavla er plassert i rom for ventilasjonsaggregat. Anlegget skal tilkobles TN 230/400V. Transformatoren som skolebygget er tilkoblet, har en ytelse på 315kVA (Vet ikke om denne eksamnen kun gjelder for buskerud eller hele landet, men i tilfelle det er noen som har samme eksamen er det greit å poste tips). Jeg tror oppgaven for det meste vil gå ut på fornuftig plassering av nødlys, kapslingsgrad (f.eks. i dusjene) og nødstrømsaggregat. Jeg tror også at en del av oppgaven vil være å bytte ut hovedfordelinga og legge en ny tilførsel, samt. legge opp nytt til ventilasjonsrommet.. Evt. redegjøre FG-krav/regelverk til brann/tyverialarm. Også pleier man også å få spørsmål om arbeidsmiljøloven. Tenk også på hvilken rømningsvei du vil velge fra handicaptoalettene nede i garderobene.. Det er vanskelig å løpe opp en trapp med rullestol/krykker når brannalarmen går. Trafoen er altfor stor til å kun være ment for skolen. Det er sannsynligvis en trafo for hele gata. Derfor tror jeg man kan se bort fra å ha isolasjonsovervåkning.. Endret 7. juni 2006 av Melkekartong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå