MaxP2P Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hei! Jeg skal bygge meg en "liten" server maskin. (Ikke noe av det super, 2 CPU'er på ett hovedkort og bla bla bla ) Men en helt vanlig PC som skal kun fungere som en server for web og dedicated spill server for 5-6 persjoner. For dette formålet hadde jeg tenkt å bruke en Intel Pentium 4 CPU. Da jeg har hatt veldig god erfaring med disse. Men de ser jo ut til å være helt utdødt... Jeg har bladd gjennom flere nettshopper nå, og jeg klarer ikke å finne en Pentium 4, Socket 478 CPU. Hvis den virkelig har dødt ut, kan noen da anbefale en god (jeg trenger 2 stykker, så CPU'en må være på en rimelig pris) CPU som klarer å kjøre en server med Web og Dedicated 24/7. Note: Jeg trenger den andre CPU'en for å kjøre en ROUTER PC, men der tenkte jeg egentlig å sette inn en Intel Celeron D, da de er ganske billige, og man trenger ikke mye datakraft for å kjøre "m0n0wall" 24/7. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Lenke til kommentar
MaxP2P Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k 6260298[/snapback] Joda, men hvis man går inn på den linken om Nortwood P4, så har man 2 butikker der. Ingen av dem har jeg hørt om engang (men oki)... Og koster det fortsatt så mye for en Pentium 4? Jeg tenkte meg at den skulle bli noe billigere etter alle disse år. Jeg må nesten bytte til noe annet da. Noen som har tips for en bra CPU til bruk på en server maskin, som ikke koster mer enn 1000,- (+ frakt da seff.. ^^) Lenke til kommentar
Patz Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Litt dyrere da men: https://prisguiden.no/product.php?productId=35724 Ellers så kan du jo se etter noe brukt på bruktmarkedet eller QXL. Lenke til kommentar
InZane.OC Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 brukt marked er nok det beste vist du skal ha 2 slike til den prisen Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Skal du kjøpe nytt, så annbefaler jeg å vente en måneds tid til conroe er ute, og så kjøpe den billigste conroen. Å ha dualcore på en server-maskin er meget gunstig, og ytelse pr. pris på de billigste conroene er sinsykt bra. Dessutne bruker de lite strøm, og det er fint for servere som står og går 24/7. P4 er rett og slett litt utdatert og dårlig (ineffektiv) teknologi. Fordelen er jo dog at om du ikke har noe imot å kjøpe noe brukt så kan du garantert få veldig billige P4 og AMD64 systemer på bruktmarkedet. Spesielt om en måneds tid når conroe kommer er dog mange som bytter, så da kan du sikkert gjøre noen skikkelig røverkjøp. -Stigma Endret 7. juni 2006 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå