Snak3 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hei hå, Jeg har da adsl fra telenor, og får å fordele internetten på 2 maskiner har jeg satt opp en 3com router som maskinene er koblet til. men pga dette har pingen min økt fra 34 til 80. Noen måte å fikse dette på? Lenke til kommentar
speaker Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Bruker du trådløst? Det førte i vert fall til at pingen min gikk opp ganske kraftig. Bytta til kabel og problem solved Lenke til kommentar
Snak3 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 er en trådløs ruter, men har byttet over til kabel og jeg har enda 40 for mye ping Lenke til kommentar
Deus Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Sjekk brannmur og NAT-innstillingene i ruteren Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Er du sikker på at dette er riktig målt? det er ingen nettverksenheter (foruten trådløst, dersom det er veldig dårliug signal) som skal kunne forårsake 40ms ekstra delay. på kablet tilkobling skal det normalt være godt under 1ms ekstra delay om du sender signalene gjennom en ekstra ruter. -Stigma Lenke til kommentar
Snak3 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Jepp er nok riktig målt, har tested med både kabel og trådløs., og får like høy ping med begge. Lenke til kommentar
Phalanx Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Kjør en tracert til vg.no e.l først med kabel, så med trådløs. Da burde du fort kunne se hvor problemet ligger, eventuelt om det er pc'en din som har fått litt for mye spyware Endret 8. juni 2006 av Phalanx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå