Gå til innhold

OC av AMD X2 4800+ stopper ved 3GHz

Anbefalte innlegg

Mitt forslag er at du selger Asus kortet og kjøper et DFI NF4 kort. Asus A8N er et bra kort helt til du skal klokke X2 litt mere enn gjennomsnittet da skjærer det seg helt.

Når du først har invistert såpass med vapo og greier bør du helt klart gå for et DFI kort.

Til sammenligning krever min Opteron 170 vcore på 1.5 for å være stabil (2.85ghz) på Asus kortet. På DFI er den stabil på samme hastighet med 1.37 i vcore. Dette med samme kjøling og ram.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei vil ikke si LightSpeed'n bråker.. den har faktisk en behagelig støy... den har jo bare en 80 eller 90 mm vifte i front og 120 bak... behagelig... nå når eg har satt inn Volcano 11 vifte på heatpipen på HKet og skrur denne 80mm viften på fullt, OVERDØVER den ALLE 5 maskinene eg har...

Har også en vannkjølt spillmaskin, den har WaterChill Xtrem pumpe og AC EVO 360 radiator meg 3 små hissige 120mm vifter, når disse går på fullt, bråker den datan MYE mer enn LightSpeedn....

DFI kort altså? Hmm.... hadde vert noe ja... hehe... har skjønt disse kortene er bra.. har jo en del muligheter for å øke volt... :-)) Det får bli neste gang eg oppgraderer.. så får eg leve med denne @ 2875MHz - 250 x 11.5 - HT x 4 = 1000MHz - RAM = 239.6MHz 2.5-3-3-5 2T

Angående DFI.. de kortene liker Ocz ram brikker? Ser DU har Ocz..... eg hadde Ocz 2048Mb Premium brikker... men tror ikke Asus kortet likte de.... kjøpte Corsair TwinX PC3500 2048Mb.. de funker kjempe bra.... klokker perverst også.... har Ocz brikkene på spillmaskinen.. der har eg Abit AN8 Fatal1ty... der funker DE godt...

Endret av tjuetre
Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med DFI https://prisguiden.no/product.php?productId=39048 kortet da?

Blir HKet varmt? Kanskje eg skulle hatt vannkjøling på det? For viss eg skal strippe hele systemet kan eg jo bare dra på..

Men HELT seriøst gutter, er det ikke heller bedre å kjøpe 2 x 19" LCD skjermer til og mer RAM enn, nytt HK for å øke noen MHz? Er jo rimelig fornøyd med denne maskinen..

Meningen med den var jo Videoredigering og slikt... klasket til med en til 2Gb pakke.. jij.... 4Gb RAM.. og 4x 19" LCD... DET hadde vert noe.. hehe..eller?

Endret av tjuetre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...