tjuetre Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Hmm, har IKKE fått til mer enn 3GHz, eg kan nesten begynne å lure på om det er HT multiplien eller noe som stopper den... for selv om eg setter den på x 3 når eg øker FSB med mer enn 250 så vil den ikke mer enn 3 GHz på CPUen... merkelige greier... for det er vel slik at HT-en aldri skal overstige 1000MHz... derfor senker man multiplien når man øker FSB med mer enn 250. 250 x 4 er jo 1000. 260 x 4 er jo for meget... Fikk nå overklokket systemet MED RAMen... jij.. | 250 x 12 = 3000MHz | HT : 750 | RAM : 250MHz | det ENESTE eg kan øke nå er HT-en ved å manuelt sette HT multiplien på 4 istede for 3 som den må stå på nå... 3 x 250 = 750. 4 x 250 = 1000... Det blir bra vel?!! rekord og gudd SuperPI Angående steppingen min så hadde eg heldigvis et bilde av CPUen liggende.. den er: CCBWE 0529 RPMW........... HVA DET NÅ BETYR... Da gjenstår det bare Prime95 gjennom hele natta.... :-)) Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det er bra vettu! Har du testet å sette cpu MP til 10x. Sette HTT MP til 3x for å se hvor langt hovedkortet klarer å klokke? Du kan gjerne sette opp spenningen til brikkesettet når det sier stopp.. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Det er A8N sli premium du har sant? Er det ikke passiv kjøling på chipsettet på det kortet? Ville prøvd å hatt en vifte på det fordi det blir sikkert styggvarmt. Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Ja du har rett.. ER passiv kjøling, og den BLIR!!! varm.... 40 grader på maks...men ligger på ca 35 til vanlig.. Har trøkt inn en sensor oppe på heat pipen (rett vedsiden av CPU kjøleren) som leses av i Asetek sin software som eg bruker (frivillig, hehe) på VapoChillen... den ChillControllen (som starter dette monsteret) har mulighet for 4 temperaturmålere... hvor nøyaktige de er.. må gudene vite... stemmer da NOENLUNDE overens med Asus PC Probe II.. Hadde forøvrig en 80mm vifte stripset på ved siden av CPU kjøleren, men det 80 viften kommer fra en gammel AMD CPU kjøler, ThermalTake Volcano 11 og bråker en del når den er på 100% @ 5500RPM... hehe, men da BLÅSER den luft.. :-)) Et par bilder av maskinen FØR når eg hadde vifte på den slik du mener.. og et par slik den er nå. Lenke til kommentar
smy Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 gi mer vcore 1.6v elns så ser du om stabil Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Har sotte inn Volcano 11 viften vedsiden av Vapo-slangen som blåser luft rett på heat-pipen vedsiden av CPUen.. er ENORM forskjell fra å ha den viften AV og på FULLT @ 4500RPM.. tror den gamle AMD viften har tapt seg.... er sikker på eg klarte over 5000RPM med den før.. hehe.. selv om den bråker NOK som det er nå på fullt.. :-)) Uannsett; temp med viften AV stiger til 41 grader...veldig sent da.... men når eg slår Volcanoen på full... synke tempen til 37 grader. http://www.tju3tre.com/Bilder/vapo%20temp%20lavere.JPG http://www.tju3tre.com/Bilder/vapo%20temp%20h%f8y.JPG ENDA syns eg 40!! grader på et hovedkort er MEGET.... eller? Nesten slik at eg vurderer å sette over vannkjølingen eg har på spillmaskinen min på HKet her... Nei hadde nok vert bedre slik Fatal1ty kortet som eg har på spillmaskinen min er.. 2 nusselige vifter som suger luft ut... eneste er dem bråker endel på fullt..heldigvis kan det stilles på i Abit EQ... Endret 8. juni 2006 av tjuetre Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Har du klart noe mer enn 3ghz nå? Er den prime stabil på 3ghz bør du absolutt klare mer også.. Har du testet hva hk klarer? Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) SKJØNNER det bare ikke!!?!!?!?! Den VIL liksom ikke forbi 3GHz... hadde den på 3GHz @ 261 x 11.5 men noe MER vil den ikke... HT = 3 @ 783MHz Har den nå på 3GHz @ 250 x 12 .. HT = 4 @ 1000MHz. VET ikke om den er Prime95 stabil nå.... Endret 8. juni 2006 av tjuetre Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Har sotte inn Volcano 11 viften vedsiden av Vapo-slangen som blåser luft rett på heat-pipen vedsiden av CPUen.. er ENORM forskjell fra å ha den viften AV og på FULLT @ 4500RPM.. tror den gamle AMD viften har tapt seg.... er sikker på eg klarte over 5000RPM med den før.. hehe.. selv om den bråker NOK som det er nå på fullt.. :-))Uannsett; temp med viften AV stiger til 41 grader...veldig sent da.... men når eg slår Volcanoen på full... synke tempen til 37 grader. http://www.tju3tre.com/Bilder/vapo%20temp%20lavere.JPG http://www.tju3tre.com/Bilder/vapo%20temp%20h%f8y.JPG ENDA syns eg 40!! grader på et hovedkort er MEGET.... eller? Nesten slik at eg vurderer å sette over vannkjølingen eg har på spillmaskinen min på HKet her... Nei hadde nok vert bedre slik Fatal1ty kortet som eg har på spillmaskinen min er.. 2 nusselige vifter som suger luft ut... eneste er dem bråker endel på fullt..heldigvis kan det stilles på i Abit EQ... 6270944[/snapback] 40C på chipset er ikke mye. Problemet med de ASUS kortene er at ikke temp sensoren sitter i chipsettet. Den sitter midt på HKet langt borte fra chipsettet Men det du må prøve er å se hvor langt du klarer å klokke HTTen på hket som Eyvind sier her. Har sett mange andre som har slitt med disse Premium kortene. Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Da er det jo godt eg har stappet inn en temp sensor på heat pipen vedsiden av CPU sokkelen... trøkte den bare GODT inn der.. tempt stemmer noenlunde med ASUS sin temp... Angående HTT?? Er det den FSB tingen? Den som klokker RAMen i samme slengen..? 250 x 12... er 250 HHT ?? Fikk ERROR på Prime95 nettopp!! Datan ekke stabil nå... må ned på det eg hadde den på før i dag... da var den dønn stabil.. 17 timer i Prime... Hadde den på 250 x 11.5 = 2875MHz HT x 4. Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) HKet klarer vel ikke mer enn 270.. kanskje 275.... og virker som Vcore stiller seg NED igjen etter at eg har satt den opp på 1.6.. for her i Windows står det den er på 1.5 Kan jo se ut som det er mangel på strøm som er problemet? Min AMD Athlon XP3200 på Abit AN7 kan eg sette opp på 2volt.. hehe... DA er det rått.... :-) Endret 8. juni 2006 av tjuetre Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 HKet klarer vel ikke mer enn 270.. kanskje 275.... og virker som Vcore stiller seg NED igjen etter at eg har satt den opp på 1.6.. for her i Windows står det den er på 1.5Kan jo se ut som det er mangel på strøm som er problemet? Min AMD Athlon XP3200 på Abit AN7 kan eg sette opp på 2volt.. hehe... DA er det rått.... :-) 6271668[/snapback] Ja er irriterende på de ASUS kortene med vcore, men forrandre litt på vcore, men gjør det i BIOS. I windows har det en lei tendens til å tulle litt. Men det er det du setter i BIOS som gjelder, ikke stol på de verdiene du får i windows uansett. HTT er HKet ja, men du må finne ut hvor langt denne går slik at du vet hvor grensa går. Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Grensen går på 270... Angående Vcore så stiller eg bare på ting i BIOS... HATER Windows.. man kan da FAEN ikke endre en eneste MHz uten FULL systemstans.... Tror pinameg en bare klokker den til det eg hadde før i dag, var jo kanonstabilt... 17 timer i Prime er vel godkjent.... http://www.tju3tre.com/Bilder/prime95.JPG Endret 8. juni 2006 av tjuetre Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 12x270 skulle da gi deg 3240MHz da. Hvis rammen kjører auto som du sier, og du har kjørt 300x10(?) så er det rett og slett noen innstillinger med cpu Drive/Data strenghts f.eks. er meget viktig når du har fasekjøler (det ér mye styr med det (les: tweaking), og for de "uvitne" klokker du muligens lengre med vannkjøling). Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Hmm, eg tror eg gir meg på tap.. ER det egentlig så utrolig mye å hente av å klokke systemet? Er ikke f.eks 2400MHz @ 20 grader bedre enn 2800MHz @ 60? Men KLARTE aldri å boote, verken i BIOS eller Windows i 300 x 10.... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Var det ikke Vapochill LS du sa du hadde? I tilfelle du ikke har sett denne, så anbefaler jeg deg å lese. Og så kan du stille nytt spørsmål her, om det er noe du ikke får til da. Endret 8. juni 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Joda, men liksom, fordet om man har kjettinger på lastebiler, kommer dem seg ikke frem OVER alt fordet om.... Jo såg såvidt over den...faktisk rett isted.. VapoChill LightSpeed'n min.... Endret 8. juni 2006 av tjuetre Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg må si du har kostet på litt penger på systemet ditt da Men med denne skulle du vel hatt evap-temp på ca. -30 idle og -15 load?! Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Ja oppgraderer annen hvert år... hatt datadilla noen 2-3 år.. så har et par maskiner.. og meningen med denne var Ulead VideoStudio 9, Dr Divx + +, derfor satset eg stort på AMD X2 og flere skjermer og så bare ballet det på seg.. hehe.. vil ha 2 skjermer til... kjøpte jo nylig 2 x 6600GT kort... har prøvd meg på 3 skjermer.. er DIGG.. hehe... tog DVI kabelen til kompisen min på hans 19" LCD som ståre ved siden av mine to.. hehe.. så når han ikke er her, aktiverer eg bare hans via skrivebordet mitt og svitsjer til DVI på skjermen hans og vips. et ekstra vindu.. LEKKERT.... Driver jo litt med Dreamweaver også, men mistet helt mot og lyst da min forrige host stengte siden hehe... så har eg hatt problemer med NGT de to forrige månedene.. hehe... mye tull... men mest morro.. :-) Angående tempen... så tror eg den ligger på minus 30 ja.... står jo minus 50 i programvaren til Asetek, men DEN er vel oppskrytt... står alt ifra minus 15 til 35 i BIOSn....har ikke peiling hva tempen er ... men hehe, bryr meg ikke... skryter jo ikke...selv om eg har en fetter som mener eg BURDE det.. hehe.. Endret 8. juni 2006 av tjuetre Lenke til kommentar
smy Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) hei du bråker ikke ls din noen grusom? Nå jeg hørt den så bråker den mer enn jeg vil ha. Men tviler på den ikke klare 3ghz...min 4400+ klare 3.2ghz til daglig lett Endret 9. juni 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå