aurstad Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Heisann Etterhvert så har jeg funnet ut at den vifta som bråker mest, særlig under oppstart, er vifta på selve hovedkortet.. (chipset vifta). Bilde av hovedkortet Vifta er ca 20-40 mm bred antar jeg, er det noen som har erfaring med å skifte ut denne? Hvilken vifte skal jeg bruke? Er det mulig å bruke kjøleribbe istedet for vifte? Er det vanlig cpu-vifte kontakt på ledningen på vifta? Forslag mottas med takk! Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Jeg har et KR7A kort som har samme vifta som ditt. Jeg har byttet den med en Zalmann kjøler uten vifte som jeg planslipte. Tempen sank med 4 grader. Kjøleren kan du finne her... http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMNB32J Husk å slipe den, da den er noe konkav. Lenke til kommentar
tosken Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Har samme hovedkortet og har vært plaga av mye støy fra denne vifta jeg og. Skrur den av hver 3-4 måned tar av klistremerke på bakside, heller litt symaskinolje inn på kulelagrene og vips, god som ny, ikke noe mere bråk på 3-4 nye måneder! arti sjø! Lenke til kommentar
xpert Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Jeg har gjort det samme som Petteram. Men jeg planslipte ikke zalmanribben. Det som sjokkerte meg når jeg fjernet originalribben var at det nesten ikke var kjølepasta der. Bare en bitteliten stripe. Skulle likt å vist hvor mye billigere disse viftene er en en ordentlig kjøleribbe for hk fabrikanten. Disse små hympeviftene er jo ikke akkurat driftsikre. Jeg kommer ikke til å kjøpe hk med vifte på chipsettet igjen, det er helt unødvendig. Det er vel færre og færre hk fabrikanter som bruker vifter på chipsettet også ? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Prøv å slipe den, og du vil bli overrasket. Tempen vil gå ned med 2-3 grader, garantert. Husk selfølgelig As3 (eller Shin Etsu ) Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2002 Hvordan er det med RPM-teller på denne vifta? Blir det ingen problemer når man kobler bort vifta? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Jeg har hadd to slike hovedkort (et KT7 og et KT7A-Raid) som ble kjøpt i hhv. september 2000 og februar 2001. På begge kortene fjernet jeg vifta. Selv om jeg overklokket FSB'en noe så fungerer begge PC'ne fint ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå