Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tegneserien blir sensurert av skolen. Har de lov?


Khalifen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi fikk tilbud om å få litt bedre tid, altså å få flere dager å selge den på. Vi takket nei, både fordi jeg og Sobye er såpass slitne etter utallige timer med arbeid, og det at bladet ble tatt opp til vurdering 4 ganger på 3 dager for å bli avvist de fleste gangene. Først var det veiledern som var kritisk, så snakke vi med en sosiolog som var positiv, så var de kritiske igjen og vi kunne ikke trykke det før de hadde godkjent det. Dagen etter måtte skulle de godkjenne, og da måtte vi fjerne navnet og 2 sider. Den dagen hadde vi tenkt til å trykke bladet.

 

Etter snakking med rektor, så sa jeg at vi ikke klarte å få bladet ferdig pga. ingen av oss var motiverte. Fra å være i lykkerus over å være ferdig til å være helt på bånn uten å vite hva vi skulle gjøre.

 

Det jeg vil si knakk prosjektet var mest det at veiledern var såpass forvirra, uvitende og var hele tida enig med det andre mente. Det var én gang hun mente noe selv, og det var den første gangen hun vurderte det. Hu var da negativ. Når jeg spurte om div. ting ang. bestemmelser, så sa hu bare at jeg skulle snakke med rektor...

Lenke til kommentar
Det jeg vil si knakk prosjektet var mest det at veiledern var såpass forvirra, uvitende og var hele tida enig med det andre mente. Det var én gang hun mente noe selv, og det var den første gangen hun vurderte det. Hu var da negativ. Når jeg spurte om div. ting ang. bestemmelser, så sa hu bare at jeg skulle snakke med rektor...

6278304[/snapback]

Lærere er også mennesker, vet du. Er ikke alltid så lett å vite hvordan man skal håndtere ulike situasjoner. .. Tenkt å legge ut serien på nett, eller? :)

Lenke til kommentar
Da kan de vel bare holde kjeft... Vet ikke hvordan dette kan påvirke karakterer etc. dersom det var gjort i skoletiden. Men det er vel bare å "skille" jobbene...

6274352[/snapback]

 

Heldigvis for oss, blir ikke dette vurdert med karakterer. VI hadde ligget tynt an :p

Lenke til kommentar

Vit en ting: Lærere setter standpunkt temmelig subjektivt. Liker dem deg ikke, får du en dårlig karakter. Punktum. Mennesker dem også...

 

Så selv om du ikke får karakter for dette, så ligger det sannsynligvis ikke heelt bakerst i hjernebarken til læreren når han/hun skal sette standpunkt på deg, selv om det offisiellt sett ikke teller.

Lenke til kommentar
"Hovedpersonen" skulle stupe kråke, og gymlæreren skulle "hjelpe". Når "Fredrik" (jeg kaller ham det nå. Det er et pseudonym for det egentlige pseudonymet) bøyde seg, så så gymlæreren seg rundt for han kløyp "Fredrik" på rompa. Er dette for sterkt for en gymlærer at noen tegner det?

6259786[/snapback]

Denne går vel langt over streken. Gymlærer ved en skole er identifiserbar selv om navn og useende er helt forskjellig fra virkligheten. Antydninger som det dere har her resulterer i en forhånsdømming/rykter for en av de værste forbrytelser som kan begås - uten at "gymlæreren" kan frosvare seg. Dette har ingenting med ytringsfrihet å gjøre og kan medføre strafferetslige utspill.

Lenke til kommentar

Det var det vi var enige om. Det var ment som en intern spøk fra Sobyes side. Derfor var vi enige om å fjerne den. Det som ville startet som en spøk kunne utviklet seg langt, uten at noen ville at det i det hele tatt skulle bli sett på som en spøk. Den var for intern og for lett til å bli misforstått.

Lenke til kommentar
Denne går vel langt over streken. Gymlærer ved en skole er identifiserbar selv om navn og useende er helt forskjellig fra virkligheten. Antydninger som det dere har her resulterer i en forhånsdømming/rykter for en av de værste forbrytelser som kan begås - uten at "gymlæreren" kan frosvare seg. Dette har ingenting med ytringsfrihet å gjøre og kan medføre strafferetslige utspill.

6281504[/snapback]

 

Som king_of_kong sa, denne stripen var en tabbe, og vi innser det. Situasjon var basert - veldig flyktig basert - på en virkelig hendelse, som var morsomt for de få som var involvert, og vi har trukket den tilbake uten sure miner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...