nietsrot Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 jeg lurer på om det er vanlig å få forandret karakterer man kalger på...jeg fikk 4 i musikk, der hadde jeg kun en prøve(karakter: 5) og vi så en film. Er det noen sjanse der å få forandret karakter? Så fikk jeg 4 i norsk sidemål: der hadde jeg en tentamen (karakter: -5), noen sjanse der? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Spørs veldig på innsatsen i timene dine, enkelte lærere bedømmer på mer enn bare prøver og tentamener... Lenke til kommentar
FaO Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 innsatsen i timen skal også telle en god del... spør læreren hvorfor før du klager! Lenke til kommentar
nietsrot Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 innsatsen i timen skal også telle en god del...spør læreren hvorfor før du klager! 6259810[/snapback] Skal spørre læreren min i morgen. jeg vil si at jeg har hatt en god innstats i timen, så jeg synes ikke karakterene er helt rette. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hvorfor spørre hvorfor? Bedre å klage og se om høyere instanser høyner karakteren. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 man må være forsiktig, det er noen som har gått ned i karakter etter å ha klaget. Lenke til kommentar
Daye.04 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Enig med evolution... Det er veldigofte karakteren går ned i stedet for opp også... Så tenk deg om en gang eller to før du klager Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Man går ikke ned en karakter når man har 1 prøve å vise til, og den har han fått 5 på. Egentlig så har ikke læreren nok grunnlag til å sette karakter i heletatt. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 ja, det klaget en i vår klasse til læreren om, det endte med at vi fikk ei innlevering til Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Det å klage viser også til de grader engasjement for faget og uttellingen. Kan tenke meg at ingenting er så håpløst for en lærer som elever som bare "gir faen" Lenke til kommentar
nietsrot Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg snakket med læreren i dag, og spurte på hvilket grunnlag han kunne gi meg 4. Da jeg sa at jeg hadde en prøve med 5, at vi ikke hadde hatt noen som helst form for undervisning etter jul, hvor jeg kunne ha deltatt muntligt på. Da sa han at det telte i på karakteren om jeg kunne spille instrument, noe som jeg har gjort i 3 år. DA ble læreren bare stille og gikk inn i på kontoret sitt....Jeg tror faktisk han innså at han hadde gjort en feil vurdering, så jeg sitter å skriver en klage nå. Lenke til kommentar
Daye.04 Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg snakket med læreren i dag, og spurte på hvilket grunnlag han kunne gi meg 4. Da jeg sa at jeg hadde en prøve med 5, at vi ikke hadde hatt noen som helst form for undervisning etter jul, hvor jeg kunne ha deltatt muntligt på. Da sa han at det telte i på karakteren om jeg kunne spille instrument, noe som jeg har gjort i 3 år. DA ble læreren bare stille og gikk inn i på kontoret sitt....Jeg tror faktisk han innså at han hadde gjort en feil vurdering, så jeg sitter å skriver en klage nå. 6301137[/snapback] nice Justice for the wind Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg snakket med læreren i dag, og spurte på hvilket grunnlag han kunne gi meg 4. Da jeg sa at jeg hadde en prøve med 5, at vi ikke hadde hatt noen som helst form for undervisning etter jul, hvor jeg kunne ha deltatt muntligt på. Da sa han at det telte i på karakteren om jeg kunne spille instrument, noe som jeg har gjort i 3 år. DA ble læreren bare stille og gikk inn i på kontoret sitt....Jeg tror faktisk han innså at han hadde gjort en feil vurdering, så jeg sitter å skriver en klage nå. 6301137[/snapback] Nå er jeg ikke helt med. Jeg går ut ifra at du snakker om faget musikk? Isåfall kan jeg ikke helt forstå hva det har å si for karakteren om du kan spille et instrument eller ei. Hvilken relevanse har det for karakteren din? Mulig jeg har misforstått noe her, for hvi jeg har forstått deg riktig, kan det umulig henge på grep...? Lenke til kommentar
Pyro Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 I så fall vil jeg klage på min karakter på vidregående for 2 år siden i gym. For jeg har spilt fotball i 10 år.... Sånt har jo ikke noe å si. I alle fall ikke for min håløse lærer. En som spillte på U-19 landslaget fikk 4 mens skolen største nerd med astma og liten innsats fikk 6. Forklar logikken. Gym er et praktisk fag mener nå jeg. Lenke til kommentar
nietsrot Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Dette er klagebrevet mitt: Frei Ungdomsskoleved rektor. KLAGE PÅ KARAKTER I MUSIKK. Jeg vil med dette klage på min avgangskarakter i musikk. Jeg har snakket med min lærer, Erik Sørborg om grunnlager for karakteren 4 . Jeg fikk få argument for den og opplever det selv som en karakter som ikke stemmer med min innsats og resultater i faget. Det som ble nevnt var at det ble lagt vekt på om du spiller et instrument eller ikke. Jeg har spilt slagverk frem til dette skoleåret og har hatt musikk valgfag i 8. og 9. klasse. Vi har kun hatt en prøve dette halvåret og der fikk jeg 5. Ellers har vi jobbet mye med musikkvideo og i det prosjektet har jeg tatt ansvar, jobbet målrettet og vist en positiv holdning. Jeg hadde 5 i musikk i fjor. Vi fikk ny lærer og gikk da ned en karakter til jul. Jeg valgte å se på det som en utfordring og bare jobbe mer for å sikre bedre karakter til våren. Jeg har bevisst jobbet for å bedre min karakter i faget og reagerer derfor med denne klagen. Jeg mener jeg bør få 5 i musikk. Gjør dere oppmerksom på at jeg har søkt på Teknisk Allmennfag (taf). Det er stor søknad til denne linjen og hard konkurranse. Det er derfor svært avgjørende å få riktig karakter. Ser med stor glede frem til deres behandling av min klage, og venter et snarlig svar. Vennlig hilsen Noen som har noe å si om det,? så si ifra hvis dere ser noe som kan forbedres? Lenke til kommentar
FaO Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Dropp denne biten her du!: Jeg hadde 5 i musikk i fjor. Vi fikk ny lærer og gikk da ned en karakter til jul. Jeg valgte å se på det som en utfordring og bare jobbe mer for å sikre bedre karakter til våren. kan virke som om den gammle læreren var for snill eller at du synes at du fortjener en 5er bare fordi at du fikk det i fjor. Men ta gjerne med at du fikk 4 til jul og at du etter det har arbeidet hardt for å få en bedre karakter Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg synes du har satt opp brevet veldig godt, og er litt enig med det FaO sier. Det eneste du burde rette på er noen små skrivefeil. Ellers bra! Men skjønner fortsatt ikke hvorfor det har betydning for karakteren om du spiller et instrument eller ei. Man skal se på faglig innsats i form av prøver, prosjekter, muntlig aktivitet og eventuelle praktiske prøver som f. eks gitarprøver, dans etc. Det burde da ikke ha noen ting å si om du spiller et instrument på fritiden din for at man skal få en god karakter? Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Nei det gjør det ikke (skal ikke gjøre det). Det går på hvor mye du har utviklet deg. Hvis du var sånn passe når du startet, skal du være bedre når du er ferdig. Det er sånn de vurderer i gym. (estetiske fag, i det hele og det store) Lenke til kommentar
nietsrot Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg synes ikke at det skal telle jeg heller, men det kan hende at det var noe læreren sa fordi han ikke hadde noen andre argumet å bruke.. Lenke til kommentar
nietsrot Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Læreren ringte hjem til meg i dag og sa at han hadde gitt feil karakter, han sa at jeg bare trengte å sendet en klage hvor jeg bedde om en revurdering av karakteren, og da ville han gå for å sette karakteren opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå