Anonym5656 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Har en PC som sto som server og fungerte bra. Også demonterte jeg den etter litt nedetid for og skifte kabinett, og da vil den ikke starte. - Jeg har koblet til med vanelig strømkabel' - Strømforsyningen står på "|" - Kontakten fra strømforsyning til hovedkort er på - Men knappen som får den til og starte er jeg ikke helt sikker på hvilken den skal sitte. Har prøvd så og si alle men, den ville ikke startes på noen av de. Er det noe jeg ikke har husket? Eller noen som har peiling på hva som er feil? Lenke til kommentar
trondiz Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Prøv å jumpstarte PSU'en. Kortslutte pin 14 og 15 på kontakten du kobler til hovedkortet. For å skjekke om Strømforsyninga har tatt kvelden. Skjekk manualen for hovekortet hvor startknappen skal kobles på. Det bruker også å stå på hoved kortet, merket PWRBTN eller noe sånt. Endret 7. juni 2006 av trond89 Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Hvordan finner jeg ut hvilken pin som er 14 og 15? Kan ikke se noen nr. på den. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Har ikke bilde nå, men 20pinnen har en "klump" for å feste den til hk. Hvis du holder 20pinnen vannrett, med klumpen opp, vil du se to kontakter rett til venstre for denne klumpen, dette er jording og en til. Stapp en binders inn i dem. Eller du kan ta pin "4" og "5" (Disse er egentlig ikke 4, og 5, de er 14 og 15) fra venstre, øverst(mens klumpen er opp) Klønete forklart, men om noen hadde hatt et bilde, så sier jeg bare: Et bilde forklarer mer enn 1000 ord. du kan også søke på Jumpstart her på forumet..(søk i topics), det er en sticky om dette et sted. Redigerer inn en link med bilde: http://www.metku.net/reviews/seasonicsuper...350w/atx_p4.jpg Der vil du se den såkalte "klumpen(festet)" og rett til venstre for den er det to pins Endret 7. juni 2006 av Patrick.M Lenke til kommentar
erik_warmestad Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det er mulig at det er noe med start kablene, har selv bygd en pcen, og hadde det problemet, skjekk om det er en lampe på hovedkortet som lyser, det byter da at den får strøm. Se i manualen som følger med hovedkortet og manualen i kabinettet for å finne ut hvilken som skal hvor. Det er også mulig at det er en stor sukker bit som skal kobles ned, det er ikke alltid den funker så da er det bare å koble alle de små kablene ned på starter pinnen. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Det er mulig at det er noe med start kablene, har selv bygd en pcen, og hadde det problemet, skjekk om det er en lampe på hovedkortet som lyser, det byter da at den får strøm. Se i manualen som følger med hovedkortet og manualen i kabinettet for å finne ut hvilken som skal hvor. Det er også mulig at det er en stor sukker bit som skal kobles ned, det er ikke alltid den funker så da er det bare å koble alle de små kablene ned på starter pinnen. 6259991[/snapback] Kan ikke se noe lampe på hovedkortet i det hele tatt, men jeg prøvde kabelen i en skjerm, og den funka. Manualen er litt vanskelig og finne for det er et gammelt hovedkort, men googler på'n. Mener jeg kun hadde power switchen tilkoblet når den gikk før.. Prøver PSU'en først i allefall. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Strømforsyningen gikk som bare det. Er det noen måte jeg kan se om hovedkortet ikke har daua? hm Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Har funnet en manual til kortet(tror jeg), men på tegningen er det flere pin-er enn det er på hovedkortet mitt! Men jeg har jo prøvd meg ut, men den vil ikke starte.. Endret 7. juni 2006 av Gakkakk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det eneste som trengs å kobles for å starte er den som er merket "Power switch". Du nevnte at du har byttet kabinett. Det er flere som har opplevd problemer i den samenheng, ved at de har glemt å sjekke hvor mange avstandstykker det står i kabinettet. Det varierer gjerne mellom 8 og 9. Hvis du hadde et hovedkort med 9 skruer og så setter inn et kort med 8 skruehull, og glemmer å fjerne den biten som er til overs, så blir det gjerne kortslutning. Og PSU nekter å starte hvis det er kortslutning. Ville bare nevne dette for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 OK. Jeg har ikke skrudd alle skruene til på hovedkortet(2 som ikke er skrudd inn tror jeg), og det er noen andre sånn anstandstykker borte ved hovedkortet(hovedkortet er mindre enn der de avstandstykkene er). Hva skal jeg gjøre da? Skru ALLE skruene på, og gjerne de avstandsstykkene jeg ikke bruker? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det har ingenting med skruene å gjøre, men avstandstykkene. Hvis du ikke er sikker bør du løfte ut hovedkortet og telle avstandstykker og se at det matcher med antall skruehull. Problemet er å ha et avstandstykke stående under hovedkortet der det ikke er noe skruehull. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 De stemte i allefall, så det er nok ikke problemet.. Blir mere og mere redd for at hovedkortet har blitt ødelagt.. Vanskelig og få tak i eldre hovedkort til en stakkars gammel AMD. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 De stemte i allefall, så det er nok ikke problemet.. Blir mere og mere redd for at hovedkortet har blitt ødelagt.. Vanskelig og få tak i eldre hovedkort til en stakkars gammel AMD. 6261007[/snapback] Litt ot, men allikevell on topic: Er desverre redd for at du kan ha "poffet" hovedkortet ditt ja.. over til ot: Hvilken socket er det snakk om? Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Hm, socket 7 er jeg ganske sikker på. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hm, socket 7 er jeg ganske sikker på. 6261987[/snapback] *host*hark*host. Kjøp deg ny du, koster ikke mer enn 4000kr for en grei pc(om du har skjerm, mus og tastatur). Men, nå kan ikke jeg si noe om økonomien din da. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Det blir uaktuelt, siden dette har hvert en server som jeg fått, og har gått flittit og fint. Men tror jeg kjøper nytt hovedkort+cpu isåfall. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det blir uaktuelt, siden dette har hvert en server som jeg fått, og har gått flittit og fint. Men tror jeg kjøper nytt hovedkort+cpu isåfall. 6262079[/snapback] du får nok ikke brukt rammen, er jo helt nye standarder siden den gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå