phax Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 hei, bare lurer litt hvorfor jeg burde velge feite kabler til bilstereo'n? tenker da mer spesifikk på strømkabelen.. har en sånn her pakke, og her er strømkabelen en god del tynnere enn de jeg ser folk flest bruker. Er det noen grunn til det eller handler det mest om hype? forsterkeren som skal kobles opp er en dynaBel BF1702 - 2x170 Watt RMS. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det er ca den kabeltykkelsen jeg bruker på spillern, hehe Du trenger nok noe som er en smule tykkere her vil jeg tro. Grunnen til at det trengs tykk kabel er komboen av mye strøm og lav spenning. Ville absolutt gått for minst 20mm², helst mer, samt oppgradert kablene fra dynamo til batter, batteri til jord og dynamo til jord med 16mm². Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 hva vil resultatet bli hvis jeg kobler det opp mot denne kabelen da? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Du vil mest sansynlig ikke få nok strøm til forsterkern når den prøver å levere, spenninga synker, den går i protect og slutter å spille. Ikke noe sunt for elementet heller å bli drevet av en forsterker som ikke får det den trenger for å ha kontroll. Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 hm, åkei såpass. har en annen forsterker også, en mindre 4x50w sak som bare skal drive frontsettet, kan bruke disse kablene på den da, også feitere kabler på dynaBel'n? Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg har sett mer enn 1 gang, at folk overdimensjonerer kablene noe så til de grader. Ikke det at det gjør noe.. Men det er ikke nødvendig. Greit nok at en tykk kabel har mindre resistans enn en tynn. Men det finnes grenser. Til de billige og enkle forsterkerne folk flest har i bilene sine, trengs det ikke en kabel til flere hundre kroner meteren... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Alt mindre enn 95 mm2 er for pingler Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Alt mindre enn 95 mm2 er for pingler 6261481[/snapback] har ikke motor nok til så tunge kabler! menmen, bruker disse på lille forsterkeren min, og de tykke jeg har fra før på dynabel'n da. tipper de er på over 20 mm² utifra mitt øyemål. og de holdt nå til forrige eier som hadde et rimelig mye heftigere anlegg enn meg så.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 kom til å tenke på en sak.. jeg kan vel egentlig bare bruke en forgreiner, så slipper jeg strekke en ekstra strømkabel! den strømkabelen som er lagt fra før av er feit og god så burde gå fint. hold som sagt til forrige eier. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 en ting å tenke på er også en evt. oppgradering.. Så man slipper å legge kabler på nytt Skal man først legge kabler, legg i noen kroner til et litt større tverrsnitt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå