Thyrfing Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Ok, jeg starter fra begynnelsen, så dere får vite hva som har skjedd, jeg byttet kjøler på mitt skjermkort Nvidia Gainward 6800 GT 256 mb Golden simple kort, brukte litt tid på å sette den på med klarte det til slutt. Så satt jeg kortet i agp slotten igjen på hovedkorte, skrudde på pcen, da hadde jeg SP2. SÅ kom jeg inn der jeg skulle logge inn, men det kom masse rare farger (prikker) osv, jeg ble veldig redd og tenkte at jeg ødela korte, skjermen fryste seg også vil jeg tro, jeg skrudde av pcen, og var ganske redd, men så tenkte jeg alt var jo bra i bios osv, så jeg fant fram winxp pro cden min og startet og formatere, så starta jeg windows på nytt, og ALT var perfekt, har spillt call of duty 2 siden, og skjermkorte yter likebra etc. Jeg har testet og legge inn SP2 siden den gang, men samme feilen skjedde igjen, hva kan feilen være, jeg har orginal driverne som man får på nvidias hjemmeside, ikke noe annet eller beta greier. Og SP2 fungerte utmerket før jeg skifta kjøler på skjermkorte, tror heller ikke skjermkorte har noe å gjøre med SP2 siden det er programvare, men det var jo da det skjedde, håper noen kan hjelpe meg. Hilsen Daniel Philipps. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det er best å legge inn SP2 på en ren og ny windowsinstallasjon. Mulig det følger med noen drivere i SP2 som kortet ikke liker? Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) ok, for den jeg har nå er en gammel windows xp pro cd med sp1 på, vet ikke om det er noen drivere kortet ikke liker:S Oppdatert: Men har hatt denne pcen i over 2 år nå vell. og har alltid brukt den cden får å formatere etc. Endret 7. juni 2006 av Thyrfing17 Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 1. Avinstaller skjermkortet fra enhetsbehandling 2. Legg inn sp2. 3. Start deretter i vgamodus først og så vil xp finne kortet og du kan peke mot rett driver. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 1. Avinstaller skjermkortet fra enhetsbehandling2. Legg inn sp2. 3. Start deretter i vgamodus først og så vil xp finne kortet og du kan peke mot rett driver. 6259784[/snapback] enhetsbehandling? vgamodus? sry men har ikke fulgt med på en stund:( Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Enhetsbehandling: Trykk windowstasten og pausebreaktasten samtidig, gå deretter til maskinvare/enhetsbehandling. Høyreklikk på skjermkortet og velg avinstaller. VGAmodus - samme som sikkermodus . trykk F8-tasten rett etter at du skrur strømmen på, så du får opp bootmenyen. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Og nå har jeg muligens fått taki en kopi av windows xp pro med sp2, vis jeg installerer den, går det?. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det vil jeg tro. Men du installerer vel driverne fra produsenten også? Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 jeg må jo installere driverne fra nvidia hjemmesiden etterpå, er litt redd at det ska skje igjen :S, og orker ikke gjøre flere feil nå å installere alt på nytt. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Enhetsbehandling: Trykk windowstasten og pausebreaktasten samtidig, gå deretter til maskinvare/enhetsbehandling. Høyreklikk på skjermkortet og velg avinstaller. VGAmodus - samme som sikkermodus . trykk F8-tasten rett etter at du skrur strømmen på, så du får opp bootmenyen. 6260080[/snapback] Men vis jeg avinstallerer skjermkorte, så får jeg vell svart skjerm?, for ta tar jeg bort en maskinvare?, og da ser jeg ikke noe på skjermen? åssen får jeg den tilbake på enhetsbehandling igjen? sikker på at dette funker zjulik? :s, er dritt lei dette nå. Endret 7. juni 2006 av Thyrfing17 Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Neida. Det fins alltid en enkel driver i bunnen. Hensikten med dette er å nullstille. Avinstallerer du skjermkortet, får du beskjed om å omstart, og etter omstart har du enkel visning med 640x400 eller noe i den stilen. Så oppdages skjermortet igjen, og du kan angi driver på nytt. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Må jeg uninstalle driverene fra nvidia før jeg gjør noe? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Godt spørsmål. Jeg lurer på om de to er forbundet, slik at hvis du tar den ene følger den andre med. Men hvis ikke, begynn med å avinstallere driveren. Ikke ta omstart hvis du får beskjed. Fjern så skjermkort fra Enhetsbehandling, hvis det er der. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 ok tusentakk, skal prøve nå, håper virkelig at dette fungerer, skal også på dreamahack summer om 2 uker, og kan jo ikke dra ditt med sp1 synes jeg:P, også spiller jeg mye bedre med sp2 av en eller annen rar grunn:p. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 zjulik nå spørr jeg deg mye, men vil xp selv finne skjermkortet i vgamodus? F8 når jeg går inn der?, sikkert på at jeg ikke kan gjøre noe feil og så at ingenting funker osv?. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Prøving og feiling er både det man lærer av og det som til slutt gir resultater. Prøv deg frem, det skal mye til for at ting skal gå alvorlig galt. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 ok takk, nå har jeg uninstallert driverne fra nvidia og når jeg tar windows knappen og pause break, og sjekker på enhetsbehanling ligger ikke noe mer skjermkort eller noe der, som det gjorde før jeg uninstallerte driverne. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Da legger du inn SP2, tar en omstart og så kan du egentlig gå rett inn på vanlig modus. Den vil starte med Windows vga uansett så lenge skjermkortet ikke er lagt inn igjen ennå. Lenke til kommentar
Thyrfing Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 driver og installerer sp2 nå, med 640x greier, jevlig kjipt:P, men håper alt går min vei nå. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Vi venter i spenning:) Forresten ikke så rart at spill går bedre m SP2 - du får en ren og frisk XP som erstatning for en masse patcher. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå