Gå til innhold

Problemer med SP2

Anbefalte innlegg

Ok, jeg starter fra begynnelsen, så dere får vite hva som har skjedd, jeg byttet kjøler på mitt skjermkort Nvidia Gainward 6800 GT 256 mb Golden simple kort, brukte litt tid på å sette den på med klarte det til slutt.

Så satt jeg kortet i agp slotten igjen på hovedkorte, skrudde på pcen, da hadde jeg SP2. SÅ kom jeg inn der jeg skulle logge inn, men det kom masse rare farger (prikker) osv, jeg ble veldig redd og tenkte at jeg ødela korte, skjermen fryste seg også vil jeg tro, jeg skrudde av pcen, og var ganske redd, men så tenkte jeg alt var jo bra i bios osv, så jeg fant fram winxp pro cden min og startet og formatere, så starta jeg windows på nytt, og ALT var perfekt, har spillt call of duty 2 siden, og skjermkorte yter likebra etc.

Jeg har testet og legge inn SP2 siden den gang, men samme feilen skjedde igjen, hva kan feilen være, jeg har orginal driverne som man får på nvidias hjemmeside, ikke noe annet eller beta greier. Og SP2 fungerte utmerket før jeg skifta kjøler på skjermkorte, tror heller ikke skjermkorte har noe å gjøre med SP2 siden det er programvare, men det var jo da det skjedde, håper noen kan hjelpe meg.

Hilsen Daniel Philipps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, for den jeg har nå er en gammel windows xp pro cd med sp1 på, vet ikke om det er noen drivere kortet ikke liker:S

Oppdatert: Men har hatt denne pcen i over 2 år nå vell. og har alltid brukt den cden får å formatere etc.

Endret av Thyrfing17
Lenke til kommentar
1. Avinstaller skjermkortet fra enhetsbehandling

2. Legg inn sp2.

3. Start deretter i vgamodus først og så vil xp finne kortet og du kan peke mot rett driver.

6259784[/snapback]

enhetsbehandling? vgamodus? sry men har ikke fulgt med på en stund:(

Lenke til kommentar

Enhetsbehandling: Trykk windowstasten og pausebreaktasten samtidig, gå deretter til maskinvare/enhetsbehandling. Høyreklikk på skjermkortet og velg avinstaller.

VGAmodus - samme som sikkermodus . trykk F8-tasten rett etter at du skrur strømmen på, så du får opp bootmenyen.

Lenke til kommentar
Enhetsbehandling: Trykk windowstasten og pausebreaktasten samtidig, gå deretter til maskinvare/enhetsbehandling. Høyreklikk på skjermkortet og velg avinstaller.

VGAmodus - samme som sikkermodus . trykk F8-tasten rett etter at du skrur strømmen på, så du får opp bootmenyen.

6260080[/snapback]

Men vis jeg avinstallerer skjermkorte, så får jeg vell svart skjerm?, for ta tar jeg bort en maskinvare?, og da ser jeg ikke noe på skjermen? åssen får jeg den tilbake på enhetsbehandling igjen?

sikker på at dette funker zjulik? :s, er dritt lei dette nå.

Endret av Thyrfing17
Lenke til kommentar

Neida. Det fins alltid en enkel driver i bunnen. Hensikten med dette er å nullstille.

Avinstallerer du skjermkortet, får du beskjed om å omstart, og etter omstart har du enkel visning med 640x400 eller noe i den stilen. Så oppdages skjermortet igjen, og du kan angi driver på nytt.

Lenke til kommentar

Godt spørsmål. Jeg lurer på om de to er forbundet, slik at hvis du tar den ene følger den andre med. Men hvis ikke, begynn med å avinstallere driveren. Ikke ta omstart hvis du får beskjed. Fjern så skjermkort fra Enhetsbehandling, hvis det er der.

Lenke til kommentar

ok tusentakk, skal prøve nå, håper virkelig at dette fungerer, skal også på dreamahack summer om 2 uker, og kan jo ikke dra ditt med sp1 synes jeg:P, også spiller jeg mye bedre med sp2 av en eller annen rar grunn:p.

Lenke til kommentar

ok takk, nå har jeg uninstallert driverne fra nvidia og når jeg tar windows knappen og pause break, og sjekker på enhetsbehanling ligger ikke noe mer skjermkort eller noe der, som det gjorde før jeg uninstallerte driverne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...