Gå til innhold

Nok en gang kjøp av laptop..muligens Mac

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal som i mange andre poster her kjøpe meg laptop for første gang.

Har lest endel på tester og forum, men har alikevel noen spørsmål jeg håper noen her kan svare meg på...

Skal holde meg innenfor et budsjett som på 8-10.000

Hovedsakelig bruk vil være notat- og oppgaveskriving, kontakt med andre, noe photoshop, (..og kaaanskje pittelitt spilling - ikke så viktig) og nedlasting.

Må hvertfall ha 512 ram.

Dermed faller jeg lett under "student" kategorien.

Det viktigste for min del er størrelsen og vekten! Skal jeg tross alt slepe med meg maskinen på forelesninger trenger jeg en liten greie - ellers blir det aldri noe av. Har sett for meg en skjerm på 13-14 tommer.

Føler jeg Dell inspiron 640m kan bli noe tjukk (?!) selv om det her virker som om det er mye for pengene.

Finnes det da noen reelle alternativer til den nye MacBook'en? Har ingen problemer å bruke et annet OS..og er generellt veldig positivt innstilit til Mac. Føler dette er kjøpet som vil gi meg mest for pengene, men vil ikke betale flere tusen for å kjøpe en Mac-merkevare. Hvilke alternativer har jeg?

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er en ypperlig liten sak som er liten med masse inni... Den tilfredstiller dine krav, og siden du kanskje skal spille litt og ønsker å laste ned ting, anbefaler jeg deg å gå for en PC. Man kan bli noe begrenset på en Mac (nei, det er ikke Apple sin feil), med mindre man er en dønn ærlig person som betaler for å laste ned sanger til iTunes og kjøper filmer.
Lenke til kommentar
Føler jeg Dell inspiron 640m kan bli noe tjukk (?!) selv om det her virker som om det er mye for pengene.

Har en slik en selv og er veldig fornøyd. Vekten er veldig vennlig og den er ikke stor i det hele tatt. Bruker den selv på skolen og på presentasjoner, og den er veldig bærbar. Anbefaler den hvis du skal gå for en Dell.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Nå har jeg faktisk ikke sett macbook'en ved siden av dell-maskinen, men virker jo utvilsomt mer klumpete selv om dette ellers virker som en kjempemaskin!? (nå er det faktisk dobbelt ram uten pristillegg oxo!)

Aceren vet jeg lite om..men har ikke acer fått mye kritikk på forskjellige forum?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...