AlecTBM Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Bilder for meg er ikke bakrunns bilder men bilder som er bilder Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 tenker vell mer på de bildene som du ville ha 0 margin på da Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg vet ikke helt hva margin 0 er, men alt jeg vet er at det tomrommet mellom bildene på siden min skal bort. Og de skal bort fort. Og nei AlecTBM, jeg bruker ikke ditt forslag. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Margin er marginen mellom to punkter. det vill ikk funke hvis du setter margin 0 i en div. Vil du ha den til å funke på bilder så må du enten lage en egen kode til det eller skrive den rett inn i html koden Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Ok...? Noen som vet hvilken kode det er snakk om her? Eller en annen måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Vell jeg har nå skrevet hvordan jeg ville gjort det. Det er vel egentlig ikke så mange andre måter å gjøre det på enn å skrive i html på hver kode. Lykke til Lenke til kommentar
Asterisk Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Har klusset en del med koden din. Du kan prøve denne /* Center content */ #center { width: 700px; margin: 0px auto; padding: 0px; } /* Header */ #header { width: 700px; height: 236px; background: url('img/header.jpg') no-repeat #fff; } /* Nyheter */ #news { padding: 0px; margin-top: -564px; margin-left: 217px; width: 483px; height: 564px; background: url('img/news.jpg') no-repeat #fff; } /* Meny */ #menu { padding: 0px; margin: 0px; width: 217px; height: 564px; background: url('img/menu.jpg') no-repeat #fff; } /* Style for content */ #content1 { margin: 0px 35px; padding: 0px; } /* Denne er totalt unødvendig, da content1 har akkurat samme spesifikasjoner */ #content2 { margin: 0px 35px; padding: 0px; } /* Bakgrunnsfarge og skriftsspesifikasjoner */ body { background: #000000; font-family: tahoma, verdana, arial, helvetica; font-size: #8px; color: #FFFFFF; } Du hadde satt #center width: 730px, og i #news float: right. Da ble det 30px mellomrom #news of #menu. Nå er #center satt til 700px, og float'ene er i #news og #menu borte. Margin er avstanden rundet et element. Padding er avstanden for innholdet i et element i forhold til rammen rundt. Om jeg ikke tar feil nå så er padding satt til 8px som standard i Opera, så jeg har også lagt til padding. Glemte nesten å nevne at du må huske å ha med en begynner body tag i html koden din: <body> for valideringen sin skyld Mener å huske at du ikke hadde med den. Endret 8. juni 2006 av snikende Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Tusen Takk! Det funket som det skulle! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå