Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig Eksamen Elektro Grunnkurs - Svakstrøm

Anbefalte innlegg

I dag kom jeg og en kamerat opp i svakstrøm, dette omfatter elektronikk og elektromekanisk arbeid samt kommunikasjon signal og alarmanlegg

( For dere som ikke vet hva dette er så omfatter det ringeklokker, brannalarmer osv )

Problemet er at tema er helt fritt. Vi skal prate i 45 minutter om det vi vil innenfor dette faget.

Så lurte jeg på om dere hadde noen forslag til tema/problemstilling? Eksempel på dette er at en i klassen har valgt å skrive om forskjellige anlegg ( elektronikk osv ) i en varebil.

Vi ville gjerne ha noen interessange ideèr, siden mange av folka i klassen skriver om en garasje slik vi hadde om på tentamen, men dette blir veldig uorginalt.

Om noen her går på elektro tar vi gjerne imot forslag om hvordan type elektronisk anlegg vi kan bruke også.. Gjerne enkle krestser. Vi aimer ikke helt på "6" så litt simpelt kan det gjerne være :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det eg såg så var det el-nikk el-mekanisk og ksa som dere skulle snakke om. Noko eg som eg hadde snakka om da er ein tyverialarm/brannalarm(helst ein med begge deler). Her har du ksa og el-nikk... snakk med ksa læraren deres og få ein teikning over kretsene(kunne og ha teke med sjølve hoved alarmen og for å ha noko å vise/sjå på).

Kom med nokon problem... feil i kretskort/komponenter...osv

EDIT: Har erfaring to år på elektro

Endret av BigJaffa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...