Cerb89 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Hei Jeg skal snakke om en video jeg har laget. Filmen handler om to ganske udugelige ranere som finner ut at de skal rane en blomsterbuttlik. Lurte på om noen her hadde noen gode idèer eller no erfaring med dette og eventuelt lyst til å hjelpe? I hvert fall, oppgaven går ut på at vi skal presanger et produkt vi har laget. Dette tilfelle en film. Der jeg skal snakke om den i 20 minutter og vise noen klipp og screenshots. Bør bruke mest mulig faguttrykk. Filmen handler om to udugelige ranere som finner på å rane en blomster butikk. Siden den ene raneren hadde fått et tips at det var ca 10 millioner kroner der. (denne personen har dårlig syn og dysleksi) de kom bare unna med knappe ti-tusen kroner. Så skal de senere flykte fra blomsterbutikken, der de kjører til Oslo S, for å prøve å ta fly toget. Der blir de stoppet av noen vektere. Neste scene er inne i en glatt celle, der ranerne blir anholdt. Siste scene er en Olsen banden parodi, der “mester hjernen” kommer ut ifra fengselet, og de to andre står og vifte med flagg å ønsker han velkommen. Den opprinlige idèen med fluk scenen var at de skulle bli stoppet i sikkerhest sjekken på Gardermoen. noe de ikke var særlig interiserte i, så vi kom opp med denne alterative scenen. Noen som har noen idèe hvordan man kan legge frem dette? Tusen takk for all hjelp og inspill Litt hastesak egentlig, skal presantere den i morgen =/ Endret 7. juni 2006 av johnny Bravo Lenke til kommentar
En græll grill Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg og en kamerat kom opp i film på tentamen. Det vi gjorde da var at vi viste frem en egen film vi har laget, slik som du skal, og komenterte mens filmen kjørte. Vi forklarte hvordan påvirker filmopplevelsen ved ulik bruk av perspektiv, klypping, musikk og lyd, lys osv. Virket veldig bra for oss. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Er en god idèe det, men filmen er nesten 12 minutter lang. vet ikke om det er no lurt å vise hele filmen =/ Men uansett så må jeg komentere bildeutsnitt, vinkler, lyder, lys og musikk osv. men det er kanskje litt kjedlig uten å se hva jeg faktisk snakker om? Endret 7. juni 2006 av johnny Bravo Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Sånn som vi gjør det når vi legger frem lyd og/eller film tar vi et utsnitt fra filmen, som vi prater litt om, samtidig som du kan prate om resten, uten at sensor og eksaminator trenger å se det. Det bør ikke være noe problem det. Hos oss er det tre veldig viktige H-ord når du skal forklare litt rundt valgene du har gjort. Hva, hvordan og hvorfor. Forklarer du dette er du langt på vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå