Gå til innhold

Harddisk Problem -=HJELP=-

Tigeren

Anbefalte innlegg

Jeg har en WD 120 gig Caviar HD som jeg kjøpte for ca en måned siden på PSData... Den har funka fint helt til i går...

Jeg hadde Lìnux på den HDen (men bruker vanligvis windows), og partition magic mente denne HDen var BAD, men jeg antok at dette var pga Linux partisjonen. I går ville ikke windows finne denne HDen(dvs, den fant at HDen var der og mente den funket fint, men jeg fikk ikke opp partisjonene i utforskeren, og ikke i disk management). Jeg fikk beskjed fra Partition Magic at partition Table var feil på denne HDen, og etter noen restarter fant jeg den igjen.. Jeg formaterte da hele tingen, og fikk partisjonert den på ny i en NTFS partisjon. Partition magic mener ikke lenger at den er bad, og ved feilsøking i partition magic finner den ingen feil, men det virker som om hele HDen har blitt ustabil... Windows jobber enormt med å finne ting på den, og når jeg prøver å kopiere filer fra den til den andre 80GIGen min kommer det av og til feilmeldinger om at den ikke finner filen på HDen.. Er det noen som har peiling på hva som kan være galt, og eventuelt hva som må til for å få HDen stabil igjen?

Hjelp mottas med takk!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

funker det til WD disker da? gjør vel kanskje det

når du formateret hele harddisken slettet du da også det innerste sporet? kommer ikke helt på hva det heter eller hvor man gjør det, men det er det sikkert noen andre som vet.

det er der det ligger disk overlay programmer o.l. som gjør at du f.eks kan bruke en 120 gig med en bios som bare støtter 32 gig vist jeg ikke husker feil. Jeg mener å huske at dette ikke vil bli slettet ved en vanlig formatering, men det er jo ikke nødvsndigvis der problemet ligger, men jeg vet ikke om linux kanskje legger inn noe greier der?!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...