Gå til innhold

Windows XP SP1 mot slutten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Personlig vil jeg ikke legge inn SP2, på grunn av alt trøbbelet den har skapt.

6258910[/snapback]

Hva slags trøbbeø har oppstått med SP2 som overgår forbedringene fra SP1?

Jeg ser ingen tungtveiende grunner til å sitte igjen med SP1.

Trodde forresten ikke du hadde Xp efikkan, er ikke du svoren linuxman? ;)

6259124[/snapback]

Som jeg har nevnt tidligere, bruker jeg Windows fordi jeg utvikler programvare til Windows, men er i overgangsfase til mer og mer Linux.

SP2 har skapt trøbbel for en god del spill og annen programvare. Noe har nok blitt fikset etter hvert, men jeg misliker den likevel. Men det er som sagt min mening om saken.

Lenke til kommentar
SP2 har skapt trøbbel for en god del spill og annen programvare. Noe har nok blitt fikset etter hvert, men jeg misliker den likevel. Men det er som sagt min mening om saken.

6259775[/snapback]

Hvilke? og hvilken type trøbbel..? kan jo ikke være så kritisk med tanke på at "alle" bruker SP2..

Lenke til kommentar
Heh, er vel derfor vi har Windows Update da. Et 5 år gammelt OS har jo en del hull når det installeres, tiden går vettu.

6259740[/snapback]

Jada, det er bare det at det fortsatt er endel folk på nett som tror de er trygge om de har AV mens windows ikke er oppdatert, det kan neppe gjenttaes for ofte at å holde windows oppdatert er det aller viktigste man kan gjøre for sikkerheten (om man bruker windows da)

Lenke til kommentar

6259775[/snapback]

Du innrømmer ihvertfall at du baserer det på følelser og ikke rasjonalitet. De som satt og klaget på dette noen måneder etter SP2 kom uten å ha prøvd det selv, kunne jeg til en viss grad forstå... Fordi myter har mye makt over folk. Men å komme med dette i 2006 blir bare absurd.

Lenke til kommentar

Hva med de som ikke vet hva et program eller fil eller windows er da? Som har kjøpt en pc uten å ha peiling på hvordan dette fungerer? mister de bare brukerstøtten? Må kjøpe xp med sp2 integrert for en tusenlapp igjen

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
Hva med de som ikke vet hva et program eller fil eller windows er da? Som har kjøpt en pc uten å ha peiling på hvordan dette fungerer? mister de bare brukerstøtten? Må kjøpe xp med sp2 integrert for en tusenlapp igjen

6260006[/snapback]

Klarer du ikke å oppdatere din egen PC, så har du ihvertfall ingenting på nett å gjøre.

AtW

Lenke til kommentar

6260006[/snapback]

Klarer du ikke å oppdatere din egen PC, så har du ihvertfall ingenting på nett å gjøre.

AtW

6260026[/snapback]

Jeg snakker ikke om meg selv, snarere sånne som broren min som ringte til meg og lurte på hvordan man kobler tastaturet til harddisken sin, jeg snakker om den delen av befolkningen som ikke vet hva de gjør når de setter seg ned foran en pc.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

6260006[/snapback]

Sånne folk finst det gjerne ein del av. Men dei som er sånn har vel aldri eingang oppdatert windows i heile tatt heller. So for dei har det ingenting å sei!

Uansett, jaggu på tide at alle skaffer seg sp2. Er ingen grunn til å ikkje ha sp2 lenger.

Og ja, det finst uofiselle sp3 ute for nedlasting.

Edit: Endra litt på eine utsagnet mitt.

Endret av scorpion87
Lenke til kommentar

6260006[/snapback]

Sånne folk finst del vel heller få av. Og dei som er sånn har vel aldri eingang oppdatert windows i heile tatt heller. So for dei har det ingenting å sei!

Uansett, jaggu på tide at alle skaffer seg sp2. Er ingen grunn til å ikkje ha sp2 lenger.

Og ja, det finst uofiselle sp3 ute for nedlasting.

6260075[/snapback]

jeg vil tro det er 30/40% av norges befolkning. Dog at de ikke benytter seg av support er kanskje et godt poeng

Lenke til kommentar

6260006[/snapback]

AtW

6260026[/snapback]

AtW, den synes jeg var drøy. Drister meg til å påstå at flertallet av pc-brukere over 40-50 års alder ikke vet hva sikkerhetsoppdateringer til operativsystemet gjør (mange vet ikke hva operativsystemet er engang). Oppdateringer er noe de vet antivirusprogrammet skal ha. Baserer dette på noen år med eget firma hvor jeg var hjemme hos kundene og tok støa i betraktning med selvsyn.

At det er ugunstig å ha upatchede maskiner på nettet kan vi være enige om, men jeg synes ikke at man burde utestenge brukerene fra nettet av den grunn. Problemstillingen burde kanskje forenkles mye og presenteres brukeren under oppstart av ny maskin eller installasjon av OS, og så kunne man f.eks. få et enkelt valg om man var avansert eller "noob" bruker. Slik kunne man få bort "hjelpsomheten" som avanserte brukere irriterer seg over, og samtidig legge inn bedre hjelpefunksjoner for brukere som har behov for dette.

Lenke til kommentar

6260006[/snapback]

AtW

6260026[/snapback]

AtW, den synes jeg var drøy. Drister meg til å påstå at flertallet av pc-brukere over 40-50 års alder ikke vet hva sikkerhetsoppdateringer til operativsystemet gjør (mange vet ikke hva operativsystemet er engang). Oppdateringer er noe de vet antivirusprogrammet skal ha. Baserer dette på noen år med eget firma hvor jeg var hjemme hos kundene og tok støa i betraktning med selvsyn.

At det er ugunstig å ha upatchede maskiner på nettet kan vi være enige om, men jeg synes ikke at man burde utestenge brukerene fra nettet av den grunn. Problemstillingen burde kanskje forenkles mye og presenteres brukeren under oppstart av ny maskin eller installasjon av OS, og så kunne man f.eks. få et enkelt valg om man var avansert eller "noob" bruker. Slik kunne man få bort "hjelpsomheten" som avanserte brukere irriterer seg over, og samtidig legge inn bedre hjelpefunksjoner for brukere som har behov for dette.

6260164[/snapback]

Mange gode ideer. Det hadde hjulpet mange.

Lenke til kommentar

6260006[/snapback]

AtW

6260026[/snapback]

Jeg snakker ikke om meg selv, snarere sånne som broren min som ringte til meg og lurte på hvordan man kobler tastaturet til harddisken sin, jeg snakker om den delen av befolkningen som ikke vet hva de gjør når de setter seg ned foran en pc.

6260066[/snapback]

Skjønte at du ikke snakket om deg selv, var en genrell betraktning.

AtW

Lenke til kommentar

6260006[/snapback]

AtW

6260026[/snapback]

6260164[/snapback]

Upatchede maskiner er en plage for nettet og går utover alle andre maskiner som er der. Folk må lære seg såpass grunnleggende ting, klarer du å surfe, så klarer du å slå på automatiske oppdateringer. Det blir som å bevege seg på veiene (selv om konsekvensen såklart er mye mindre), klarer du ikke å operere kjøretøyet og er en "fare" for alle andre, så må du skaffe deg opplæring.

AtW

Lenke til kommentar

6260006[/snapback]

AtW

6260026[/snapback]

6260164[/snapback]

Upatchede maskiner er en plage for nettet og går utover alle andre maskiner som er der. Folk må lære seg såpass grunnleggende ting, klarer du å surfe, så klarer du å slå på automatiske oppdateringer. Det blir som å bevege seg på veiene (selv om konsekvensen såklart er mye mindre), klarer du ikke å operere kjøretøyet og er en "fare" for alle andre, så må du skaffe deg opplæring.

AtW

6260456[/snapback]

Så hva foreslår du? Internet sertifikat og aldersgrense? Opptaksprøver osv osv? Er enig i at upatchede maskiner er en plage. Kjenner lederen for hp support norge (skandinavia) for bærbare maskiner. Har er langt på vei enig med deg. Han foreslo at internett leverandørene stengte linja hvis uoppdaterte operativ systemer var oppkoblet i lengre tid. Så fikk de ringe og få veiledning for oppgradering av internett leverandørene.

Jeg ville satset mere på automatiske oppdateringer og et opperativ system som var enda mere egnet for ubeviste brukere. Gjerne en windows xp for dummies verson, for å kalle det det.

Lenke til kommentar
hva har jeg nå gått glipp av?

jeg har ennå sp1(har ingen sikkerhetsoppdateringer til windows utenom heller), fordi jeg ikke har noen problemer, hva er problemet da?

6260816[/snapback]

Sitter man på et åpent nett med uoppdatert nett kan man så og si garantere at man har en orm på maskina.

AtW

Lenke til kommentar
Så hva foreslår du? Internet sertifikat og aldersgrense? Opptaksprøver osv osv? Er enig i at upatchede maskiner er en plage. Kjenner lederen for hp support norge (skandinavia) for bærbare maskiner. Har er langt på vei enig med deg. Han foreslo at internett leverandørene stengte linja hvis uoppdaterte operativ systemer var oppkoblet i lengre tid. Så fikk de ringe og få veiledning for oppgradering av internett leverandørene.

Jeg ville satset mere på automatiske oppdateringer og et opperativ system som var enda mere egnet for ubeviste brukere. Gjerne en windows xp for dummies verson, for å kalle det det.

6260739[/snapback]

Sertifikat er jo litt drøyt, men folk må informeres om at det er strengt nødvendig å oppdatere, alle har kapasitet til å lære seg hvordan man gjør det, om man så må gå på kurs.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...