Gå til innhold

Digitalkamera for nybegynner

Anbefalte innlegg

Hei,

har i det siste tenkt paa aa skaffe meg et digitalkamera. Har bare brukt vanlige enkle analoge kameraer for saa jeg trenger ikke masse fancy funksjoner. Har provd aa se gjennom ulike tester her, men blir bare forvirret. Jeg planlegger aa bruke kameraet til aa ta feriebilder osv og fremkalle noen av dem i et vanlig bildeformat. Jeg vil ikke gi for lite og da faa et daarlig kamera, men paa den andre siden heller ikke for mye for saa aa bare betale for ting jeg egentlig ikke trenger. Tenkte paa en pris i klassen rundt 3000 kroner. Noen som kan hjelpe meg litt her?

Vennlig hilsen Ingvild Eng

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Til det bruk du beskriver drister jeg meg til å anbefale et kompakt kamera med 2-3 x OPTISK zoom og ca 2 megapix. Her bør du finne flere til under/rundt 3000, ta en titt på Olympus C-220 Zoom og Canon Ixus V2 (som du sikkert får rimeligere nå som V3 er kommet). Naturligvis er det slik at jo større og dyrere kamera er, jo bedre optikk og flere funksjoner har det, men jeg mener alle burde ha et lite og relativt lite kamera man kan ta med "overalt". Dersom man tar det med på fjellet/stranda/båttur, hvor man risikerer at det blir skadet eller går tapt, er det fint at ikke hele feriebudsjettet går med til å skaffe et nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...