Gå til innhold

Gamer-headset til tusenlappen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Surfet litt rundt, og kommet fram til 2 kandidater:

- Beyerdynamic DT770 Pro (80/250 ohm)

eller

- Audio Technica ATH-A900

Tar jeg første må jeg også finne en dedikert forsterker, mens det slipper jeg med A900 (selv om det vil øke performance).

DT770 selges flere plasser, men finner ingen som selger A900. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt det/bør kjøpe det? Regner med at jeg må bestille fra utlandet.

Lenke til kommentar

Audio Technica A900 skal være svært bra til spilling.

Dessverre selges ikke hifi-hodetelefonene deres utenfor Japan.

Du kan bestille fra f.eks disse stedene:

www.bluetin.com

www.audiocubes.com

Jeg har brukt sistnevnte selv, og det funket utmerket.

Beyerdynamic DT770 er nok et tryggere kjøp, med tanke på at du før kjøpt lokalt, og får 5 års garanti.

Et tips er at det skal finnes 32 ohms utgave av DT770 nå. Denne skal funke meget bra direkte fra lydkort. Hør gjerne med Beyer-importøren Siv.Ing.Njål Hansson, www.njal-hansson.no.

Lenke til kommentar

eller

Tar jeg første må jeg også finne en dedikert forsterker, mens det slipper jeg med A900 (selv om det vil øke performance).

DT770 selges flere plasser, men finner ingen som selger A900. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt det/bør kjøpe det? Regner med at jeg må bestille fra utlandet.

6283188[/snapback]

Har hørt at Beyerdynamic DT770 Pro er meget bra. Men jeg finner dem kun uten mic. Noen som vet hvor man får kjøpt disse med mic? Jeg har sett dem med mic, så jeg vet det finnes!

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Hei

"Slet" med akkurat samme problemet for en kort tid tilbake. Hvilket sett skal jeg velge....

Vurderete Beyerdynamic 770 - 900 men fant ut at det var litt klager på byggekvaliteten på disse ivertfall 770. Vurderte også KOSS 4aa, men igjen var det byggekvaliteten som fikk meg til å velge noe annet.

Hadde tidligere et 3aa sett som knakk i bøylen.

Jeg endte opp med å kjøpe et Sennheiser HD280 PRO til rundt 1000,- NOK.

Utrolig god lyd og isolering, behagelig vekt og igjen.. god lyd.

Minus med settet er at det må "gå seg til" før man får skikkelig dybde i lyden. Det er også uten mic.

Kan også nevnes at en dedikert forsterker anbefales, men direkte kobling til utgangen fra lydkort fungerer flott.

JD

Lenke til kommentar

eller

6283188[/snapback]

Har hørt at Beyerdynamic DT770 Pro er meget bra. Men jeg finner dem kun uten mic. Noen som vet hvor man får kjøpt disse med mic? Jeg har sett dem med mic, så jeg vet det finnes!

6290866[/snapback]

http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7385

:thumbup:

Lettdreven OG med mic, burde jo være perfekt til pc (trenger ikke forsterker!, men vil nok høres bedre ut med det)

Så det er altså 3 versjoner... 35/80/250-ohm. Er det noen som er å anbefale ovenfor andre? Har hørt at med forsterker så vil 35-ohm høres like bra ut som de andre to, litt merkelig. Anyone?

Lurer på om jeg bare skal gjøre det lett og bestille fra Japan :p

Lenke til kommentar

Lettdreven OG med mic, burde jo være perfekt til pc (trenger ikke forsterker!, men vil nok høres bedre ut med det)

6291593[/snapback]

Kunne ikke klare å lese at det var med mic på det produktet du linket til. Så det ikke i teksten, og ei heller i spesifikasjonene.

Eneste som var nevnt var:

NB! Beyerdynamic har nå 5 års garanti på hodetelefoner og mikrofoner i Norge!

Selv har jeg Koss SB45 som funker ganske greit. De er nok litt for "billig" for deg. Mine erfaringer med de er ganske bra. Grei lyd. Stenger ute mye lyd fra omverden. Blir litt svett på øra etter noen timer. De presser litt for mye mot hodet og siden jeg bruker briller blir det litt ubehagelig i lengden.

V

Lenke til kommentar

6291593[/snapback]

Kunne ikke klare å lese at det var med mic på det produktet du linket til. Så det ikke i teksten, og ei heller i spesifikasjonene.

Selv har jeg Koss SB45 som funker ganske greit. De er nok litt for "billig" for deg. Mine erfaringer med de er ganske bra. Grei lyd. Stenger ute mye lyd fra omverden. Blir litt svett på øra etter noen timer. De presser litt for mye mot hodet og siden jeg bruker briller blir det litt ubehagelig i lengden.

V

6291744[/snapback]

Så da ut som en mic som hang ved siden :D Men kan selvfølgelig ta feil, regner med at du hadde kjent de igjen på bildet om du hadde sett de før.

Lenke til kommentar

6291593[/snapback]

V

6291744[/snapback]

Så da ut som en mic som hang ved siden :D Men kan selvfølgelig ta feil, regner med at du hadde kjent de igjen på bildet om du hadde sett de før.

6291892[/snapback]

Det er nok volumkontrollen du ser ved siden av.

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...