lokeland Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg er nå 15 og har begynt å tenke litt på det med bil, men jeg har fått en idè; hva med å kjøpe EL-bil? Naturligvis er det en stund til jeg får råd til en EL-bil, men jeg har lagt merke til alle de økonomiske fordelene i forhold til avgifter ++. Denne bilen er f.eks. en jeg har tenkt på: http://www.arngren.net/el-bil-4.html Jeg er fullt klar over at EL-biler ikke er like kraftige som vanlige biler, men jeg kommer nok ikke til å kjøre så mye at det gjør noe. Minuset med denne EL-bilen vil jeg vel si at er det at det bare er to seter og at den bare greier stigninger på 30 grader, men jeg tror det skal gå greit. Jeg synes toppfarten virker grei og ekstrautstyret virker fint også. Den hadde jo selvfølgelig blitt moddet/stylet litt. Det er en stund til jeg får råd til en slik bil, og når jeg har råd kan det godt hende at det finnes andre EL-biler på markedet, men den dag idag er dette den eneste EL-bilen jeg har funnet som tilfredsstiller mine minimale behov. Så, hva har folket å si om denne idèen? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Da var jo ektremt liten motor på denne kjerra. De el-bilene jeg har kjørt har vel hatt minst 25 hk (Saxo, Think) hvis jeg ikke husker feil. Kjøp heller en brukt el utgaven av Citroen Berlingo. Mye bedre bil. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Men hva koster den? Prisen er jo en ting også. Tenkte at det kunne være en idè å kjøpe et par ekstra batterier. Men kan noen finne no mer info om bilen jeg linket til? Og kanskje den Citroengen? Liker forresten det merket. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Ta en titt på finn.no (brukte biler) Jeg tror en batteripakke koster minst 25000,- til elbiler. Endret 7. juni 2006 av Spartan Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Er vel lurt å vente til du er nærmere 18 hvis du skal kjøpe elbil, regner med teknologien er utviklet litt lenger da Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Som fremkomstmiddel er det jo fin-fint, men som leketøy og noe å vise seg frem i, så er det ubrukelig. Morsomt er det neppe heller Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg syns du skal vurdere tråsykkel enda Men vent til du får lappen før du begynner å tenke på det med bil og sånt..... Du kommer til å forandre meningene dine betraktelig etterhvert..... Og som de andre sier, sikkert mye mer utviklet de el bilene da, eller som jeg håper at de er borte for godt Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg tok feil. Batteripakker er mye, mye dyrere Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Tråsykkel fra til 17 og et halvt. Lønner seg ikke med El-bil når du ikke kan øvelseskjøre engang.. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Jeg tok feil. Batteripakker er mye, mye dyrere 6265611[/snapback] tja, en ny batteripakke (blybatterier) til feks Kewet koster 15 000,- pluss moms. (redigert skrivefeil) Endret 14. oktober 2006 av Heimdall Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Heller sykkel enn el-bil! El-bil er utrulig lattis Greit nok for 70-åringer.... Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 "Total Vekt ink. Batterier : 550 kg" Tenk å trimme den kjerra der! Paralellkoble et par batterier og du har en helvetes kjerre Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hvis du er rik hadde det vært dritfett å kjøpe den ELbilen der. Den går i 80 og kan kjøres på mopedførerbevis. Tror nok politiet hadde stoppa deg ganske fort men Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 "Total Vekt ink. Batterier : 550 kg" Tenk å trimme den kjerra der! Paralellkoble et par batterier og du har en helvetes kjerre 7068718[/snapback] Ved å parallellkoble batterier, oppnår man flere ampertimer. Altså, man kan kjøre lenger. IKKE fortere. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hvis du er rik hadde det vært dritfett å kjøpe den ELbilen der. Den går i 80 og kan kjøres på mopedførerbevis. Tror nok politiet hadde stoppa deg ganske fort men 7068746[/snapback] Hvor for du det ifra, at han kan kjøre den på moped lappen?? Det der er vel en BIL Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Det sto faktisk på arngren sine hjemmesider at den kunne kjøres med mopedlappen hvis jeg ikke tar feil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå