Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er 15, bør jeg vurdere EL-bil?

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 15 og har begynt å tenke litt på det med bil, men jeg har fått en idè; hva med å kjøpe EL-bil?

Naturligvis er det en stund til jeg får råd til en EL-bil, men jeg har lagt merke til alle de økonomiske fordelene i forhold til avgifter ++.

Denne bilen er f.eks. en jeg har tenkt på: http://www.arngren.net/el-bil-4.html

Jeg er fullt klar over at EL-biler ikke er like kraftige som vanlige biler, men jeg kommer nok ikke til å kjøre så mye at det gjør noe.

Minuset med denne EL-bilen vil jeg vel si at er det at det bare er to seter og at den bare greier stigninger på 30 grader, men jeg tror det skal gå greit.

Jeg synes toppfarten virker grei og ekstrautstyret virker fint også. Den hadde jo selvfølgelig blitt moddet/stylet litt. :)

Det er en stund til jeg får råd til en slik bil, og når jeg har råd kan det godt hende at det finnes andre EL-biler på markedet, men den dag idag er dette den eneste EL-bilen jeg har funnet som tilfredsstiller mine minimale behov.

Så, hva har folket å si om denne idèen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns du skal vurdere tråsykkel enda ;)

Men vent til du får lappen før du begynner å tenke på det med bil og sånt..... Du kommer til å forandre meningene dine betraktelig etterhvert.....

Og som de andre sier, sikkert mye mer utviklet de el bilene da, eller som jeg håper at de er borte for godt :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
"Total Vekt ink. Batterier : 550 kg"

Tenk å trimme den kjerra der! Paralellkoble et par batterier og du har en helvetes kjerre  :D

7068718[/snapback]

Ved å parallellkoble batterier, oppnår man flere ampertimer. Altså, man kan kjøre lenger. IKKE fortere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...