War Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 www.foo.com og www.bar.com Noen andre linker som ikke har blitt til reklamesider? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Veldig flott guide. Vil gjerne se en oppdatert versjon for Bebian 4.0r3. Birger Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 På tide med en guid som lærer oss å sette opp direkte server eller VPS server i windows XP? eller windows server 2003. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 På tide med en guid som lærer oss å sette opp direkte server eller VPS server i windows XP? eller windows server 2003. VPS? direkte server? Kan du forklare meg hva det er du egentlig mener? VPN? Lenke til kommentar
molland Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hei, interessant lesning Vel, jeg kjører nå ubuntu 8.10 med lamp og webmin installert. Har kontakt med serveren fra "utsiden" og alt sånn ser ok ut. Men det jeg ønsker er : 1 Kontroll panel 2 ftp server 3 hjemmeside Dette i første omgang, hadde vært greit med litt assistanse her ser jeg Frode Lenke til kommentar
duckers Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Kan jo anbefale Wikien til Del. http://wiki.diskusjon.no/index.php/Guide:(...tu_server_howto Dekker i alle fall oppsett av FTP og Webmin. Produksjon av hjemmeside er jo etterhvert et høyskole-studium så.. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hei, interessant lesning Vel, jeg kjører nå ubuntu 8.10 med lamp og webmin installert. Har kontakt med serveren fra "utsiden" og alt sånn ser ok ut. Men det jeg ønsker er : 1 Kontroll panel 2 ftp server 3 hjemmeside Dette i første omgang, hadde vært greit med litt assistanse her ser jeg Frode Ubuntu har veldig bra Guider på hjemmesiden, her er link til versjon 8.10 https://help.ubuntu.com/8.10/serverguide/C/index.html Brukt denne selv til å sette opp filserver, ftp, webserver, e-post server og mye annet. Lenke til kommentar
christdi Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Husker jeg ikke feil så må man passe på at ruteren også støtter dynamisk dns for de som har ruter. Lenke til kommentar
christdi Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 +1 for Ubuntu. Jeg har kjørt Ubuntu som server i flere år. Med versjon 9.04 er det å sette opp en web, mail, mysql, php, ssh og ftp server blitt så enkelt at det er latterlig. Hvis man ikke er vant med eller liker å jobbe i shell eller terminal er det bare å bruke Synaptic Package Manager i Ubuntu. Det er et grafisk grensesnitt for å installere programmer i Ubuntu. Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Har satt opp en liten how-to om hvordan sette opp en enkel server med Windows XP Pro. Konfigurasjon av Windows XP PRO Installering og konfigurering av Wamp og Joomla Om en i tillegg setter opp routeren til å sende port 80 mot den lokale PC'en sin IP vil en fort vise hjemmesiden sin på nett Lenke til kommentar
Freddyboy12 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Ser at du skriver at det kun trengs en crappy maskin for å hoste en internettside (www), vil det med andre ord si at en slik http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494895 minipc vil gjøre jobben som server på en helt grei måte? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Ja, den maskinen vil fungere helt greit til det. Eneste ulempen med å bruke en bærbar som server er at batteriet blir fortere utslitt enn med "vanlig" bruk, siden strøm-adapteret tår i hele tiden. Lenke til kommentar
Freddyboy12 Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Ok... ser det problemet ja... Sjekka litt rundt på internett og fant diverse webhotellpakker. Virker som at det er like greit å bruke et webhotell til hjemmesiden min... Noen inspill til det? (egen pc vs webhotell) Erfaringer?... Så på dette webhotellet her, https://www.uniweb.no/webhotell/ virka egentlig ganske enkelt og greit Går nok for det istendfor egen pcserver, tror egen pc blir mye styr Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Sitti og stuka en stund nå, og kommer ingen vei. Driver å lager en hjemmeside med iWeb som skal ligge på en ftp jeg har liggende. Har kjøpt ett .info domene som jeg har lagt inn på zoneedit med ftp ip på. La så inn dns på .info siden (godaddy.com) og åpnet port 80 i ruteren. Får fortsatt ¨siden kan ikke vises¨, og har gått ganske lang tid siden jeg gjorde de siste innstillingene. Dette ble rimlig kort tekst, men tror jeg har fått med det meste. Forslag til hva jeg har gjort feil? Takk for svar Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Jeg anbefaler deg å starte en ny tråd på riktig sted. Så skal vi se å kunne hjelpe deg bedre Send meg en beskjed når du har gjort det. Da for å ikke ta opp tråden. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Webhotell anbefaler jeg å sette opp hos en host da de aller fleste er flinke til å oppdatere, og kjøre inn patcher for sikkerheten. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Utrolig bra guide Har en gammel maskin liggende (3-4år) så kan jo prøve meg på den Lenke til kommentar
Jonas Media Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Nå vurderer Jeg og hoste bloggen min selv:-) Dette er første gangen btw. så fungerer det fint med http://www.spaceworld.no/display.aspx?menuid=608&prodid=47887 denne Pc-en til og kjøre en blogg på Wordpress ? Har min blogg ligende nå på webhotell på domeneshop.no som Jeg nå ønsker og hoste selv, så hvordan er flytte prossensen Fra domeneshop til egen server? Send gjerne noen guider etc. Har dott.no domene så det kommer vel fortsatt ha på domeneshop.no Ligger på 150 - 300 unike. Lenke til kommentar
flipsenated Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Husker jeg hostet en hjemmeside på en Asus Eee PC 901 fra 2008 (?) som funket stortsett bra. Det der er sikkert også greit. Lenke til kommentar
Sverre26 Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Jeg har en webserver men det jeg trenger er en mailserver Jeg har Windows server 2008 med iis på Jeg kan også sette opp i Linux hvis jeg må (jeg har domene) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå