tjuetre Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Bare kom til å lure på hvor LANG tid gasslevetiden er på noe slikt som VapoChill LightSpeed er.. for etter som EG har skjønt det, blir gassen blir dårligere å dårligere eter hvert som tiden går...(??) Og kjøler igjen dårligere og dårligere.. (??) Kjøpte min LightSpeed rundt juletider 2005. Noen som har peiling og eventuelt erfaringer med dette? Kanskje noen som er en stolt eier av en LightSpeed eller en annen type VapoChill eller Prometia.. Har også hørt man kan BYTTE/skifte gassen med en annen og oppnå bedre temperaturer?? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Så langt jeg er bekjennt med fasekjøling, så skal systemet være hermetisk lukket. Dvs. at ved mindre du har en lekase så skal det kunne vare til evig tid (eller helt til kompressoren ryker). Det stemmer at du kan bytte gassen ja, og at forskjellig gass har forskjellig effektivitet. Noen gasser er nemmelig i stand til å "bære med seg" mer varme enn andre gasser når den ekspanderer, og dette gjør selvfølgelig at det kjøles bedre siden systemet nå kan arbeide mer effektivt. De aller beste gassene krever dog sertifisering for å ha lov til å bruke. I tillegg trenger du veldig dyrt utstyr for å kunne fylle på ny gass. Det er ikke noe som kan gjøres uten spesialutstyr. På toppen av alt, så er de beste gassene veldig dyre pga. norges mongo miljøavgifter som gjør at alle sånne ting koster 1000% dyrere enn alle andre steder i verden =/ (ok litt overdrevet, men dog... ikke billige greier altså). Overklokk kan dette inn og ut siden han lager slike fasekjølingssystemer for hånd. -Stigma Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Veldi bra.. takk for svar..godt å vite at Vapoen ikke blir dårligere.. uten om noe støv som havner INNI Vapo-kabinettet.. AMD X2 4800+ @ 2.88GHz stabil i Prime95 Og link til andre innslag i forumene...: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=587903&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå