Heineoen Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hei! Lurte på siden jeg regnet ut at jeg brukte ca. 3000kr på bensin i måneden om det var mulig å kjøpe noe til bilen (motoren) slik at den brukte litt mindre bensin? Alle forslag er velkommene! Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hei! Lurte på siden jeg regnet ut at jeg brukte ca. 3000kr på bensin i måneden om det var mulig å kjøpe noe til bilen (motoren) slik at den brukte litt mindre bensin? Alle forslag er velkommene! 6258012[/snapback] Har det kanskje noe med kjørestilen din å gjøre? Hvis jeg kjører bykjøring med bilen min 5 timer hver dag, på høyt turtall, så bruker bilen _mye_ bensin. Hvis jeg kjører pent og rolig på langkjøring, så bruker bilen min bare 1.25 liter på mila. Hadde jeg derimot kjøpt meg en Audi A2 med liten diesel-motor, hadde forbruket gått ned til 0.4 eller noe på mila. Dette varierer med hvilken bil/motor du har, og kjørestil. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Har en 2.0i Neon.. Bilen min er målt til 1.17 By, 0.63 90km/t Kjører jeg langkjøring i femte gir ser det ut som tanken omtrent varer evig Mens bykjøring eller ved gasspådrag er det omtrent som å gi meg en cola.. Menne finnes dt noen duppeditter? Bensinpumper, eksosanlegg, computere? Edit: Ps. Hva slags bil har du som bruker 1.25 pent å rolig på landevei Endret 7. juni 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
otis Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det finnes ingenting som kan hjelpe deg noe nevnederig ned i bensinforbruk. Men såklart det kan jo hjelpe å ha dekk med ekstremt liten luftmotstand og kanskje gjøre noen utvendige modifikasjoner som hjelper på luftmotstanden, men det vil vel kanskje ikke hjelpe deg i byen da du har lav fart. Det beste tipset som faktisk kan fungere er rett og slett å gasse mindre og prøv å holde en så jevn fart som overhodet mulig. Prøv å la vær å stoppe helt. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Dekk med liten luftmotstand? Er vel heller liten rullemotstand du mener. Men du kan gjøre mye ved å forandre kjørestilen din. Men 3000 kroner i måneden på bensin, det var vel litt drøyt? Hvor masse kjører du på et år? Kjører selv rundt 20-25k, og da går det drivstoff for rundt en lapp per måned. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 En supergjerrig gammel mann som foreldrene mine kjente var ekstrem på å spare bensin. På vinteren kjørte han ALDRI med varmeapparatet på og i utforbakker slo han av motoren og rant ned. Du kan sette på supertynne dekk eller montere en kloss under gasspedalen. Har du muligheten til å redusere vekta vil det også føre til mindre bensinforbruk. F.eks. hive ut anlegget om du har schwær sub, høyttalerkasser etc. Kaste ut seter du ikke bruker, reservedekket, støydemping i dører og motorrom. Om forbruket ville gått merkbart ned aner jeg ikke da. hehe. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Aldri med varme om vinteren :!: Men da burde han ikke ha kjørt bensinbil da Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Er vel lettere å kjøpe dekk med mindre rullemotstand enn dekk med mindre luftmotstand. Som allerede sagt; kjørestil avgjør hvor mye bensin bilen bruker. Jeg har en Volvo 940 turbo som bruker 0.95 ved langkjøring (snill kjøring), men glatt over 1.5-1.6 ved litt tung gassfot og langt over mange liter ved hard kjøring Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hmm, vet av en med 244 med 940 motor, den bilen har ca 250 gamper og ligger på 0.7 på langkjøring Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 kremt: Bilen min får litt mye bensin fra styringsenheten i påvente av ny turbo, wastegate og spredere. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Prolong skal vist hjelpe, tester det selv. Dette er tilsetning for både bensin og olje, egen for diesel. Har ikke anelse hvem som selger dette, fikk bare en prøve av faderen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå